ساخت سینما امید ایرانشهر آغاز شد

۱۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۲۰
کد خبر: 85555323
ساخت سینما امید ایرانشهر آغاز شد

زاهدان - ایرنا - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ساخت سینما امید این شهرستان با هدف افزایش سرانه فرهنگی از سرگرفته شد.

نصیر برهان زهی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سینمای سه سالن امید از طرح‌های پایلوت کشوری محسوب می‌شود که با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان و شهرداری ایرانشهر در حال ساخت است.

وی مساحت این سالن سینمایی را ۶۰۰ متر مربع اعلام کرد و افزود: این سینما بعد از پایان عملیات ساخت، توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تجهیزات سمعی بصری مجهز و تقدیم مردم هنردوست ایرانشهر می‌شود.

به گزارش ایرنا، در سفر هفته اخیر محمد خزاعی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی کشور به سیستان و بلوچستان چهار سینمای تفتان خاش، ساحل زهک، آزادی نیکشهر و فرهنگ راسک افتتاح شد.

با افتتاح این سالن‌ها، ۹۳۶ صندلی به ظرفیت سینماهای سیستان و بلوچستان افزوده و همچنین جهت تجهیز فوری و افتتاح سینماهای ایرانشهر، سرباز و کنارک قول مساعد داده شد.

تعداد سالن‌های سینمایی سیستان و بلوچستان در ابتدای دولت سیزدهم سه مورد بود که به واسطه اقدام‌های انجام شده، با رشد ۲۰۰ درصدی به ۹ سالن افزایش پیدا کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha