۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۰۵
کد خبر: 83079045
T T
۰ نفر
دشمن برای كاهش قدرت شیعه تلاش می كند

اندیمشك-ایرنا-امام جمعه اندیمشك گفت:دشمن تمام ابزار خود را برای كاهش قدرت شیعه به كار گرفته است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید مصطفی حسینی نوری در خطبه های این هفته نماز جمعه اندیمشك افزود:حركت و قدرت شیعه موجب واهمه و ترس دشمنان اسلام شده است.
وی اظهار كرد:آنها می خواهند اجتماع بزرگ شیعه شكل نگیرد لذا برای اختلاف افكنی بین مردم ایران و عراق نیز تلاش گسترده ای دارند.
وی اجتماع اربعین حسینی را یك فرصت ارزنده برای مسلمانان دانست و تصریح كرد:راهپیمایی اربعین فرصت بزرگی برای مسلمانان است كه باید هوشمندانه با مدیریت شرایط از آن برای وحدت بیشتر استفاده كنند.
حجت الاسلام حسینی نوری گفت:از فرصت اربعین باید برای تبیین فرهنگ اهل بیت (ع) و انقلاب اسلامی استفاده كرد.
امام جمعه اندیمشك در بخش دیگری بر ضرورت توجه هرچه بیشتر مسئولین برای رفع دغدغه های مردم تاكید كرد و گفت:مسئولین باید با مردم شفاف بوده و با برقراری ارتباط مطلوب با مردم ، مسائل و امور را با مردم در میان بگذارند.
وی این موضوع را حق مردم دانست و تاكید كرد:با توجه به فرمایشات امام علی (ع) باید مسائل را با مردم در میان گذاشت و این موضوع از شاخصه های حكومت اسلامی ما است كه سبب اعتماد عمومی می گردد.
وی فساد اداری را یكی از مخرب ترین امور در حكومت ها عنوان كرد و گفت:فساد اداری عامل اصلی از پای درآمدن هر حكومتی است و بی اعتمادی مطلق مردم را به دنبال دارد.
امام جمعه اندیمشك از دستگاه قضایی در خصوص حكم 2 نفر از مفسدان اقتصادی سكه و ارز قدردانی كرد و افزود: قاطعیت دستگاه قضا موجب امیدواری در مردم شده و اعتماد آنها را بیشتر می كند.
امام جمعه اندیمشك با اشاره به نقش دانش آموزان در دوران مختلف گفت:550 هزار دانش اموز در دوران دفاع مقدس در جبهه های حق علیه باطل حضور پیدا كردند و 36 هزار دانش اموز شهید داشتیم كه نشان می دهد دانش اموزان با معنویت در عرصه حضور داشتند.
وی افزود: امروز نیز باید بستر را فراهم كنیم تا جوانان و نوجوانان ما با مسجد و مراكز معنوی بیشتر انس گرفته و ارتباط بگیرند كه این مهم از وظایف مهم سازمان بسیج دانش آموزی است.
وی در ادامه گفت:باید دستاوردهای نظام را تشریح كنیم زیرا دشمن تلاش می كند این دستاوردهای بزرگ در عرصه های مختلف را كم جلوه دهد.
امام جمعه اندیمشك افزود:علیرغم همه مشكلات و فشارهای دشمن ، دستاوردهای عظیمی داشته ایم و با تشریح این دستاوردها روحیه نشاط و امید در جامعه بیشتر خواهد شد.

**پیاده روی اربعین كانون دیپلماسی جهان تشیع است

دزفول - ایرنا - امام جمعه دزفول اربعین حسینی را نماد شكل گیری جبهه جهان اسلام مقابل مستكبران دانست و گفت: پیاده روی اربعین حسینی كانون دیپلماسی جهان تشیع است.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی قاضی دزفولی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه دزفول در مصلی امام علی (ع) این شهر افزود: دشمن از تمام ابزارهای رسانه ای خود برای ایجاد تفرقه بین ملت ایران و عراق استفاده می كند ولی حضور گسترده مردم در آیین اربعین حسینی این توطئه ها را خنثی می كند.
وی با اشاره به درس های اربعین حسینی اظهار داشت: ایجاد وحدت بین مسلمانان و تشكیل امت اسلامی بر محور اسلام رحمانی و انسانی از درس های پیاده روی اربعین است.
امام جمعه دزفول پیاده روی اربعین را زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت دانست و گفت: باید فرهنگ راهپیمایی اربعین در بین شیعیان جهان ترویج یابد.
حجت الاسلام و المسلمین قاضی دزفولی افزود: راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی نیز با همان اهداف راهپیمایی عظیم شكل می گیرد كه در دزفول نیز این راهپیمایی از آستانه سبزقبا تا آرامگاه محمد بن جعفر(ع) انجام می شود.
وی اظهار داشت: این راهپیمایی می تواند باعث ارتباط شیعیان جهان شود لذا باید شعارهای مشتركی داشته باشند.
خطیب جمعه دزفول در فرازی دیگر از خطبه های نماز جمعه ایستادگی مردم ایران در مقابل دشمنان را ستود و گفت: برای استمرار انقلاب شكوهمند اسلامی باید به مولفه هایی نظیر لزوم شفافیت مسوولان با مردم توجه كرد.
وی با بیان اینكه مسوولان باید صادقانه مشكلات را با مردم در میان بگذارند، افزود: نمایندگان باید نسبت به شفافیت آرا كه به آن رای منفی دادند تجدید نظر كنند.
حجت الاسلام والمسلمین قاضی دزفولی با تاكید بر لزوم شفافیت عملكردها و حقوق های نجومی گفت: باید با مفسدان اقتصادی برخورد جدی شود.
وی افزود: صدور حكم اعدام برای مفسدان اقتصادی توسط قوه قضاییه موجب شادی مردم شد و جای قدردانی دارد كه باید تداوم یابند.
امام جمعه دزفول یكی از دلایل ناامنی را بیكاری دانست و اظهار داشت: در شرایطی كه دشمن در جنگ اقتصادی با ایران است رییس جمهوری باید هرچه سریعتر وزرای اقتصادی را معرفی كند و نمایندگان نیز با دقت به وزاری پیشنهادی رای اعتماد بدهند زیرا این رای ها سرنوشت ساز است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه آمریكا در 40 سال گذشته چیزی جز شكست در جهان كسب نكرده است، افزود: ملت ایران 22 بهمن امسال چهلمین سالروز پیروزی شكوهمند انقلاب اسلامی را جشن می گیرند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به اهمیت كتاب و كتاخوانی اظهار داشت: سرانه مطالعه در كشور پایین است كه باید افزایش یابد.
وی با تاكید بر لزوم اطلاع رسانی درخصوص پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیر عامل اثرات پیشگیرانه دارد و به جامعه آمادگی چگونگی عمل كردن در مواقع بحرانی را آموزش می دهد.

**دشمن در پی نا امید كردن مردم از نظام است

آبادان - ایرنا - امام جمعه موقت آبادان با تشریح توطئه های دشمن علیه نظام اسلامی گفت: قصد دشمن ناامید كردن مردم از نظام و انقلاب اسلامی را دارد.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی نجیبی در خطبه های نماز جمعه آبادان بیان داشت: دشمن می خواهد مردم را نسبت به انقلاب و آرمان های آن بدبین كند و متاسفانه برخی از مسئولان نیز روحیه یاس و ناامیدی را در جامعه القاء می كنند.
وی افزود:اگر مسئولی با عملكرد خود مردم را نسبت به دین و انقلاب بدبین كند آمریكایی است و در بین مردم جایی ندارد.
حجت الاسلام نجیبی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه آبادان به راهپیمایی اربعین حسینی اشاره كرد و گفت:اربعین مقدمه ظهور منجی عالم است.
وی افزود:حضور میلیون ها زائر از كشورهای مختلف جهان در این همایش بیانگر وحدت جهان اسلام است.
امام جمعه موقت آبادان بالاترین درس اربعین را استكبار ستیزی و مبارزه با كفر دانست و گفت:به همین دلیل چشمان كور رسانه های غربی این واقعه را كه بزرگترین تجمع تاریخ بشر است سانسوری خبری می كنند.

امام جمعه گتوند:بن بست و مشكل لاینحلی در كشور وجود ندارد
گتوند- ایرنا-امام جمعه گتوند با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت: هیچ بن بست و مشكلی كه در كشور حل نشود وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام اسماعیل اسد پور در خطبه های نماز جمعه گتوند در مصلای امام خمینی(ره) این شهربا اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با نخبگان گفت: برای رفع مشكلات نیاز به كار جهادی است، مسئولان برای كار كردن ، باید روز و شب نشناسند.
وی افزود: بن بست و مشكل غیر قابل حلی در كشور وجود ندارد و همه باید برای رفع مشكلات تلاش كنند.
خطیب جمعه گتوند در ادامه به اهمیت اربعین حسینی اشاره كرد و ادامه داد: حماسه اربعین نمایش قدرت جهان اسلام، معرفی شیعه و نهضت سرخ وحدت مسلمین، عدم تاثیر تحریم ها بر اراده ملت ایران و بهترین پدیده برای حركت به سمت تمدن نوین اسلامی است.
حجت الاسلام اسدپور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رهبر معظم انقلاب در جلسه درس خارج فقه خود در توضیح نامه حضرت امام علی (ع) خطاب به مسئولان و فرماندهان نظامی برخی وظایف آنان را برشمردند و این نامه را به مثابه دستورالعملی برای همه مدیران نظام اسلامی دانستند.
امام جمعه گتوند در پایان افزود: رهبر معظم انقلاب در این جلسه به این نكته كه مسئولان جز در موارد نظامی، امنیتی و اموری كه با دشمن مقابله داریم باید شفاف باشند و هیچ رازی را پنهان نكنند، تاكید كردند.

اربعین حسینی از رمزهای ماندگاری حماسه عاشوراست

دزفول-ایرنا- امام جمعه شوش گفت: اربعین حسینی یكی از رمزهای ماندگاری حماسه عاشوراست و باعث وحدت بین تمام دوستداران اهل بیت (ع) است.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمد امام در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر شوش افزود: مهم ترین بعد این همایش وحدت بخش بودن آن و تجلی وحدت و یكدلی در بین شیعیان جهان است.
امام ادامه داد: همایش اربعین نمایش قدرت و نماد دفاع از مظلومان در برابر ظالمان است.
وی افزود: اربعین حركتی افتخار آمیز، مسرت بخش و امیدبخش است كه باید به آن توجه كرد.
خطیب جمعه شوش اظهار داشت: امروز اربعین حسینی به پدیده ای جهانی تبدیل شده به طوری كه از 40 كشور جهان برای حضور در این همایش بزرگ بدون هیچگونه تهدید و هجمه ای شركت می كنند.
وی با تاكید بر تسهیل در امر تردد زائران اربعین حسینی اظهار كرد: هر سال شاهد افزایش شمار راهپیمایان شركت كننده در این حماسه بزرگ هستیم كه بیانگر عظمت حماسه عاشوراست.
وی از مسولان شهرستان شوش بویژه اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان شوش خواست همچون سال های گذشته وبا تلاش بیشتر در خدمت زوار اربعین حسینی باشند كه در روز های آینده باپای پیاده به شهر شوش وارد می شوند .
7280/7467/3015/6068/3022/6064