۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۴۹
کد خبر: 83080122
T T
۰ نفر
رحماني، متخصص برنامه ريزي مديريت براي عبور از مشكلات است

تهران- ايرنا- رييس خانه معدن ايران گفت: «برنامه‌ريزي مديريت» شاه كليد پيروزي در عرصه تنگاتنگ رقابت هاي اقتصادي كشورهاست كه «رضا رحماني» وزير پيشنهادي صنعت، معدن و تجارت، متخصص فن و در خدمت انجام موثر اين نوع برنامه‌ريزي است.

«محمدرضا بهرامن» امروز (شنبه) در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي ايرنا افزود: تصدي امور وزارت صنعت، معدن و تجارت امري كاملا حرفه اي است و فقط، پول زياد يا سرمايه اجتماعي و انساني به موفقيت در عملكرد اين وزارتخانه منجر نخواهد شد.
به گفته اين مسئول، حرفه اي عمل كردن در مديريت اين ارگان و برنامه ريزي هدفمند و موثر، ضامن افزايش بقا و ارتقا بهره وري در چرخه اقتصاد كشور است.
وي بيان داشت: نگاه تخصصي و حرفه اي در انتخاب وزير صنعت، معدن و تجارت، مستلزم تعريف گام به گام شروع حركت تا رسيدن به نقطه مطلوب است .
به گفته بهرامن، رضا رحماني از پتانسيل بالاتري براي موفقيت در وزارت صنعت، معدن و تجارت برخوردار است كه به عنوان نمونه مي توان به توانايي وي در تدوين و تعيين نقشه راه معدن اشاره كرد.
وي اظهار داشت: استراتژي ريسك پذير رحماني در صورتي كه از پتانسيل تشكل هاي خصوصي كه سرمايه ملي و منبع اطلاعات اقتصادي كشور هستند، استفاده كند مي تواند تضمين كننده موفقيت وي در باقيمانده عمر دولت دوازدهم باشد.
رئيس خانه معدن ايران خاطرنشان كرد: ديگر عامل موفقيت رحماني مي تواند همان حوصله پذيري و تعامل بالاي وي با معاونان باشد به شرطي كه در اجراي اهداف و برنامه هاي اقتصادي از حمايت تمام قد مجلس برخوردار شود.
بهرامن ادامه داد: رحماني دانش آموخته رشته حقوق و دكتراي مديريت استراتژيك، از جسارت، قدرت استدلال، خلاقيت ذهني و فن بيان خوب و كافي برخوردار است.
وي گفت: دانش مديريت استراتژيك وزير پيشنهادي صنعت، بايد براي بررسي محيطي (هم محيط خارجي و هم محيط داخلي) تدوين استراتژي، اجراي استراتژي، ارزيابي و كنترل در همه بخش هاي اين ابر وزارتخانه به كار گرفته شود.
رييس خانه معدن ايران اضافه كرد: به اين ترتيب مي توان نسبت به ضرايب اهميت نسبي نقاط قوت و تهديدها، نسبت به موضع استراتژيك بخش هاي معدن و صنايع معدني، صنعت و تجارت كشور، نقاط قوت و ضعف را به درستي شناسايي كرد و با توجه به اولويت بندي آنها، نسبت به حل آن موارد از طريق ارزيابي موقعيت و اقدام استراتژيك، انتخاب گروه مشاوران مرتبط و استراتژي براي سطوح مختلف و تعريف استراتژي اصلي موشكافانه با نگاه به وضعيت آينده پژوهي، برنامه ريزي و اقدام لازم به عمل آيد.
بهرامن خاطرنشان كرد: رحماني به دليل همه موارد گفته شده در بالا مي تواند مفهوم سازمان بدون مرز را عملي كرده و با بهره برداري از خلاقيت هاي همه توانمندان و طوفان هاي فكري خلق شده در اين ميدان، روي ايده ها كار كند و موفقيت هايي را نصيب اين ابر وزارتخانه كند.

** ‌آشنايي رحماني با راهكارهاي اجرايي مقاوم سازي اقتصاد كشور
مديرعامل‌شركت سهامي نمايشگاه‌هاي بين المللي ايران نيز گفت: «رضا رحماني» وزير پيشنهادي صنعت به دليل سوابق مختلف در كميسيون صنايع مجلس، اتاق بازرگاني، ستاد اقتصاد مقاومتي و عضويت در كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد، به خوبي با مشكلات و ديدگاه هاي بخش خصوصي و راهكارهاي مقاوم سازي اقتصاد كشور براي رونق صنعت كشور آشنايي دارد.
به گزارش ايرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «عباس قبادي» افزود: وزير پيشنهادي صنعت رحماني به دليل حضور در مجلس و جلسات متعددي كه در ارتباط با مشكلات بخش صنعت و معدن با كارشناسان، مديران و متخصصان وزارتخانه هاي اقتصادي داشته، تجربيات زيادي اندوخته‌ و با همه مسائل مربوط به صنعت، معدن و تجارت و بخش توليد آشنايي كامل دارد.
وي اضافه كرد:‌ عضويت رحماني به عنوان جانشين وزير در ستاد اقتصاد مقاومتي و عضويت در كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد موجب شده كه از نزديك با مسايل و مشكلات بخش توليد و راهكارهاي اجرايي كه براي مقاوم سازي اقتصاد كشور بايد به مرحله اجرا درآيد، آشنا بوده و به گنجينه‌اي از اطلاعات و دانش تخصصي مورد نياز وزارت صنعت دسترسي پيدا كند.
وي همچنين سابقه عضويت رحماني در اتاق بازرگاني را پل ارتباطي وزارت صنعت و بخش خصوصي معرفي كرد كه موجب شده وزير پيشنهادي به خوبي با مسائل، مشكلات و ديدگاه هاي بخش خصوصي و راهكارهاي اين بخش براي رونق اقتصاد و صنعت كشور آشنايي داشته باشد .
به گفته قبادي، يكي ديگر از مزاياي انتخاب رحماني به عنوان گزينه مناسب براي تصدي‌گري وزارت صنعت تحصيلات مرتبط وي با صنعت است.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني رئيس جمهوري روز يكشنبه، 29 مهرماه در نامه اي به هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي، گزينه‌هاي پيشنهادي خود براي چهار وزارتخانه معرفي كرد.
بر اين اساس، فرهاد دژپسند براي تصدي وزارت امور اقتصاد و دارايي، محمد شريعتمداري براي تصدي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، محمد اسلامي براي وزارت راه و شهرسازي و رضا رحماني براي وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفي شدند.
جلسه بررسي صلاحيت و راي اعتماد به وزيران پيشنهادي دولت، از ساعت 13 امروز در صحن علني مجلس آغاز شده است.
اقتصام*3065** 2023
۰ نفر