۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۷:۵۴
کد خبر: 83080540
T T
۰ نفر
خوزستاني ها ميزبان شايسته اي براي زائران اربعين هستند

اهواز - ايرنا - نماينده ولي فقيه در خوزستان و امام جمعه اهواز با تقدير از موكب داران و خادمان زائران اربعين حسيني در مرزهاي شلمچه و چذابه بيان كرد: خوزستاني ها ميزباني آبرومند و شايسته اي براي زائران عزيز بوده و هستند.

آيت الله سيدمحمدعلي موسوي جزايري بعداز ظهر شنبه در جريان بازديد از مواكب مردمي در گذرگاه مرزي چذابه افزود:خداوند را شاكريم كه نعمت خدمتگزاري به زائران امام حسين(ع) را به ما خوزستاني ها عنايت فرموده و به لطف الهي اين خدمت خالصانه در پرونده اعمال همه ما در روز قيامت ثبت و ضبط خواهد شد.
وي با تقدير صميمانه از موكب داران خوزستاني كه از همه اقوام در مرزهاي شلمچه و چذابه مشغول خدمتگزاري به زائران اربعين حسيني هستند افزود: با وجود گرد و غبار و بارندگي هاي شديد در چند روز اخير ، نشاني از خستگي و دلسردي در موكب داران مشاهده نكرده ام و به حمدالله همچنان با روحيه عالي و در خور تحسين به زائران عزيز خدمت رساني مي كنند.
نماينده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبري هدف از حضور در بين مواكب را تقدير و تشكر از موكب داران كه عموما از جوانان پرشور ، بااحساس و متدين خوزستاني هستند عنوان كرد و افزود:در اربعين هرسال حجم و تنوع خدمت رساني به زائران اربعين حسيني در مرزهاي شلمچه و چذابه افزوده مي شود و انشاءالله در سال هاي آينده شاهد تداوم اين خدمتگزاري خواهيم بود.
آيت الله موسوي جزايري ابراز اميدواري كرد : مواكب مردمي در گذرگاههاي مرزي با ساختن بناهاي دائمي بتوانند خدمات بهتر و شايسته تري به زائران اربعين حسيني ارائه كنند.
وي از حجت الاسلام سيدمحمود موسوي رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات خوزستان و رئيس كميته جذب مشاركت هاي مردمي ، اسكان و تغذيه ستاد اربعين خوزستان كه زمينه حضور مردمي مواكب را در مرزهاي چذابه و شلمچه فراهم نمود تقدير كرد.
برپايي موكب هاي مردمي براي پذيرايي از زائران اربعين حسيني در مرزهاي شلمچه و چذابه از سال 1392شروع شد و هر سال بر عظمت و شكوه اين جلوه و حضور مردمي افزوده شد.
اربعين امسال بيش از يك هزار موكب مردمي در مرزهاي شلمچه و چذابه و در شهرها و مسيرها ورودي و خروجي خوزستان براي پذيرايي و اسكان زائران اربعين حسيني برپا شده است.
نماينده ولي فقيه در خوزستان و امام جمعه اهواز پنجشنبه از مواكب مردمي در شلمچه بازديد و در جريان روند خدمت رساني به زائران اربعين حسيني قرار گرفت.
گذرگاههاي مرزي شلمچه و چذابه 2 كانون اصلي تردد زائران اربعين حسيني است. از اين 2 گذرگاه مرزي تاكنون 650هزار زائر از شلمچه و چذابه عبور كرده اند.
6065/6002