۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۱۰
کد خبر: 83081113
T T
۰ نفر

تكريم يا تحقير ارباب رجوع

۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۱۰
کد خبر: 83081113
تكريم يا تحقير ارباب رجوع

جيرفت - ايرنا - نشريه روشنفكري چاپ جنوب استان كرمان در شماره اين هفته خود يادداشتي با عنوان 'تكريم يا تحقير ارباب رجوع' به قلم احسان احمدي را انتشار داده است .

به گزارش ايرنا، در اين يادداشت آمده است: بي گمان اگر علت و انگيزه غالب مردم ايران در انقلاب سال 57 را جويا شويم در مي يابيم كه همگي متفق القول از بي عدالتي و عدم اجراي قانون گله مند و شاكي بوده و ظلم ستيزي اصلي ترين خواسته به حق آنها بوده است، اما با گذشت چهار دهه از عمر انقلاب اسلامي، تا عدالتي كه مردم منتظر آن بودند راه زيادي مانده و هنوز در بسياري از امور شاهد بي مهري خصوصا به طبقات فرودست جامعه مي‌باشيم كه مغاير با مانيفست و روح انقلاب است و حضرت امام و رهبري معظم انقلاب بارها و بارها بر انجام دقيق آن تأكيد ورزيده اند.
اما مديران و كاركنان دستگاه هاي دولتي و ساير نهادها در انجام رسالت سنگين تكريم ارباب رجوع موفق نبوده‌اند، و هر روز شاهد موجي از نارضايتي در ميان مردم هستيم كه اين رفتار ناصواب به پاي همه نظام نوشته مي‌شود، لذا پسنديده است در شرايطي كه مردم تحت فشار اقتصادي و مشكلات معيشتي هستند در صورت مراجعه آنها به ادارات يا نهادها اگر امكان حل و فصل مشكل آنها وجود ندارد، حداقل با روي گشاده و صبوري شخص را با لبخندي بدرقه نمايند كه كاستي موجود درد وي را مضاعف نسازد ، اما با كمال تأسف امروزه شاهد بي نظمي ها و بي قانوني هاي متعدد در دستگاههاي اداري و حكومتي هستيم كه به برخي از آنها اشاره خواهيم كرد:
عدم حضور بسياري از مديران و كاركنان در محل كار خود در وقت اداري به دلايلي از جمله مرخصي، جلسه، مأموريت و... مشغول شدن مديران و پرسنل با تلفن و انجام مكالمه هاي طولاني، بسته بودن درب اتاق مديران و پرداختن به امور غير رسمي از قبيل ديدارها و گفت و گوهاي طولاني با دوستان يا اعضاي خانواده و فاميل، شيوع پارتي بازي، بروكراسي كشنده اداري، درخواست رشوه، بي حوصلگي و بداخلاقي در برخورد با مراجعين و دهها ناهنجاري و آفت ديگر.
اما ضعف در نظارت و بي قانوني تا جايي پيشرفت كرده كه برخي مديران و مسئولان خود را به جاي خادم مردم بودن ارباب آنها تصور كرده و هر گونه كه مي‌خواهند ارباب رجوع را خطاب مي كنند كه بيشترين نارضايتي در اين حوزه مربوط به بد اخلاقي و توهين به مراجعان است و با كمال تأسف اين پديده شوم چنان در حال ريشه دواندن در سيستم اداري ماست كه يك شخص در روز روشن به خود اجازه مي‌دهند در يك شهرداري شهروند خانمي را به هتك حرمت و ضرب و شتم بپردازند كه ادامه اين روند به بي اعتمادي مردم از حكومت و نظام منجر خواهد گرديد، لذا تدوين و ابلاغ دستورالعمل قاطع تكريم و بزرگداشت ارباب رجوع توسط تمامي دستگاه هاي وابسته به نظام در اسرع وقت ضرورتي اجتناب ناپذير است.
7429/9901/ 5054