۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۷:۳۱
کد خبر: 83081777
T T
۰ نفر
بیش از 10 میلیون زائر تاكنون وارد كربلای معلا شدند

بغداد – ایرنا – معاون استاندار كربلا اعلام كرد كه تاكنون بیش از 10 میلیون زائر برای احیای مراسم اربعین حسینی وارد استان كربلای معلا شده اند.

به گزارش ایرنا، 'علی المیالی' معاون استاندار كربلا روز یكشنبه در گفتگو با خبرگزاری 'المعلومه' تاكید كرد كه در زیارت اربعین امسال تاكنون بیش از یك میلیون و 600 هزار زائر غیر عراقی برای شركت در مراسم اربعین وارد كربلا شده اند.
المیالی افزود: زائرین غیر عراقی از مرزهای مختلف زمینی و نیز فرودگاه نجف وارد خاك عراق شده اند.
طبق تاكید مراجع تقلید، زیارت اربعین اختصاص به خود روز اربعین ندارد و بر همین اساس و بدلیل ظرفیت محدود كربلا و جاده های مواصلاتی، زائران عراقی و غیر عراقی از چند روز زودتر مرحله مرحله به كربلا می آیند و پس از زیارت به شهرهای خود و یا سایر عتبات عالیات می روند.
معاون استاندار كربلا با اشاره به ظرفیت زیرساختی استان كربلا در تامین خدمات برای حدود یك میلیون و 200 هزار زائر گفت: طبیعی است كه حضور میلیون ها زائر كاستی هایی در زمینه خدمت رسانی ایجاد می كند.
شركت هواپیمایی ملی عراق روز شنبه اعلام كرد كه در پنج روز گذشته قریب به 30 هزار زائر غیر عراقی توسط این شركت به فرودگاه های بین المللی عراق انتقال یافته اند.
گفتنی است نزدیك به یك میلیون و 780 هزار زائر ایرانی تا روز شنبه ویزای عراق را اخذ كرده اند و بیشتر این افراد تاكنون از خط مرزی میان دو كشور ایران و عراق گذشته اند.
سال گذشته از بیش از 14 میلیون زائر عراقی و غیر عراقی زیارت اربعین، دو میلیون و 350 هزار نفر ایرانی بودند.
خاورم*4*380**