۹ آبان ۱۳۹۷، ۸:۳۸
کد خبر: 83083912
T T
۰ نفر
افزون بر 18 هزار تن انار در سیستان و بلوچستان برداشت شد

زاهدان - ایرنا - مدیر باغبانی سازمان جهاد كشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال 18 هزار و 650 تن انار از سطح باغات این استان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

اردشیر شهركی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 2 هزار و 100 هكتار از سطح باغات سیستان و بلوچستان را انار تشكیل می دهد كه هزار و540 هكتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.
وی با بیان اینكه برداشت انار در سیستان و بلوچستان از نیمه دوم مرداد آغاز و تا اوایل آبان ادامه داشت، افزود: عمده انار كشت شده در این استان بی دانه سنگان، شیرین ساوه، شهسوار، بی دانه فردوس و رباب است.
مدیر باغبانی جهاد كشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: انار برداشت شده از باغات استان علاوه بر تازه خوری برای مصارف دیگر از جمله رب انار، ادویه محلی و رنگ رزی مورد استفاده قرار می گیرد.
شهركی با اشاره به خواص انار گفت: این میوه علاوه بر خواص آنتی ‌اكسیدانی منبع خوبی از انواع ویتامین‌ها از جمله ویتامین A، C وE و اسید فولیك است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب نزدیكی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مركبات و غیره دارد.
تولید محصولات كشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیكشهر، سرباز، ایرانشهر، كنارك و چابهار در هر سال توان تولید 2 بار محصول را دارند.
7316**3213