۱۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۱۹
کد خبر: 83085641
T T
۰ نفر
آذربايجان غربي داراي 230 هزار مشترك اينترنت پرسرعت است

مهاباد- ايرنا- مديركل مخابرات آذربايجان غربي گفت: اين استان داراي 230 هزار مشترك اينترنت پرسرعت (ADSL) در سطح مراكز شهري و روستايي است.

چنگيز نوري روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: يكهزار و 370 روستا در اين استان هم اكنون زير پوشش شبكه اينترنت قرار دارد و عمليات اجرايي توسعه شبكه اينترنت در 650 روستاي ديگر اين استان نيز در حال انجام است.
نوري گفت: زيرساخت هاي ارتباطي و اينترنتي در مناطق روستايي و مناطق محروم استان از جمله خدمات ارزنده و دستاوردهاي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در جهت توسعه دولت الكترونيك و ايجاد تسهيلات ارتباطي براي مردم است.
وي در خصوص خدمات مخابراتي نيز اضافه كرد: هم اكنون اين استان داراي يك ميليون و 70 هزار شماره تلفن ثابت در بخش روستايي و شهري است.
نوري بيان كرد: همزمان با سفر وزير ارتباطات به آذربايجان غربي بيش از 15 طرح با هزينه 240 ميليارد ريال در بخش هاي فيبر نوري، ديتا، سويچ شهري و ساير عمليات مخابراتي افتتاح شد كه اثرگذاري مطلوبي بر كيفيت خدمات مخابراتي در كل استان داشت.
نوري همچنين يادآور شد: مهاباد با بيش از 80 هزار مشترك تلفن ثابت و دارا بودن ضريب نفوذ تلفن بالاي 34 درصد از شهرهاي شاخص آذربايجان غربي در خدمات مخابراتي به شمار مي رود.
مهاباد با 237 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربايجان غربي قرار دارد.
9903/6185/3072