۱۰ آبان ۱۳۹۷، ۲۱:۱۱
کد خبر: 83085879
T T
۰ نفر
دولت نگاه ویژه ای به حوزه امنیت غذایی دارد

جیرفت - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد كشاورزی گفت: دولت یازدهم و دوازدهم نگاه ویژه ای به حوزه امنیت غذایی دارد و در این زمینه گام های ماندگاری برداشته است.

به گزارش ایرنا، محمدعلی جوادی عصر پنجشنبه در آئین تكریم و معارفه رئیس جهاد كشاورزی جنوب استان كرمان افزود: دولت تدبیر و امید تاكنون در بخش امنیت غذایی گام‌ های بزرگی برداشته و همچنان در تلاش هستیم تا امنیت غذایی مردم را به نقطه مطلوب برسانیم.
وی به تحریم های ظالمانه دشمنان اشاره كرد و گفت: هر تحریمی آثار منفی به دنبال دارد اما مطلق نیست لذا نظام مقدس جمهوری اسلامی تاكنون توانسته‌ با تحریم‌ های ظالمانه بیگانگان به‌ خوبی بجنگد و موفق باشد.
جوادی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت‌ های گذشته خود به خوبی استفاده كرده و در حال حاضر شرایط بسیار خوبی در دنیا دارد.
معاون وزیر جهاد كشاورزی بر اهمیت مساله آب در كشور بویژه در استان كرمان تاكید كرد و گفت: در حوزه گسترش طرح ‌های آبیاری نوین باید بیش از گذشته تلاش كنیم.
وی با بیان اینكه چهار استان كشور به عنوان پایلوت الگوی كشت انتخاب شده‌ است اظهار داشت: جنوب كرمان نیز جزو این چهار استان است كه بیانگر ظرفیت عظیم این منطقه در بخش كشاورزی است.
جوادی، نبود صنایع تبدیلی را مهمترین مشكل كشاورزان جنوب استان كرمان برشمرد و گفت: ظرفیت صنایع تبدیلی این منطقه باید سه برابر افزایش پیدا كند و این مهم با وحدت مدیران بخش كشاورزی محقق می‌ شود.
وی با بیان اینكه سالانه چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات كشاورزی در جنوب استان كرمان تولید می شود افزود: امیدواریم با توجه به مشكلات كشاورزی این منطقه بتوانیم در زمینه برطرف كردن این مشكلات موفق شویم.
در این آئین از زحمات سید یعقوب موسوی رییس سابق جهاد كشاورزی جنوب كرمان تقدی رشد و سعید برخوری به عنوان رییس جدید این سازمان معرفی شد.
سازمان جهاد كشاورزی جنوب كرمان مستقل از مركز این استان شهرستان های جیرفت، عنبرآباد، كهنوج، منوجان، قلعه گنج، فاریاب و رودبار جنوب را زیر پوشش دارد.
7450// 3029/ 5054