۱۰ آبان ۱۳۹۷، ۲۱:۱۵
کد خبر: 83085881
T T
۰ نفر
قهرمان المپیك نشان خود را به شهید غنیمت پور تقدیم كرد

شاهرود- ایرنا- محمدعلی خسروی قهرمان المپیك جوانان 2018 آرژانتین در رشته تكواندو، شامگاه پنجشنبه با حضور در منزل سردار شهید حسین غنیمت پور، نشان طلای خود را به مادر این شهید تقدیم كرد.

رئیس هیات تكواندوی استان سمنان در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، كار این قهرمان جهان را اقدامی ارزشمند توصیف كرد و افزود: این قهرمان با اهدای نشان خود به دیگر جوانان نشان دادكه راه شهدا هنوز ادامه دارد.
احمد اخلاقی اضافه كرد: این ورزشكار ثابت كرد كه جوانان این مرز و بوم قدر شهدا را می دانند حتی اگر بر بلندترین سكوهای قهرمانی دنیا ایستاده باشند.
مادر محمدعلی خسروی، قهرمان تكواندو نیز این كار فرزند خود را بسیار غرورآفرین دانست و گفت: شهدا از جان شیرین خود مایه گذاشتند تا اكنون ما بتوانیم با آرامش خاطر در این كشور زندگی كنیم.
وی همچنین از مسوولان خواست نگرش خود را نسبت به رشته های مدال آور همچون تكواندو عوض كرده و از فعالان این عرصه حمایت بیشتری كنند.
به گزارش ایرنا محمد علی خسروی، تكواندوكار اهل استان تهران كه مهرماه در المپیك جوانان 2018 آرژانتین، در وزن 73+ كیلوگرم موفق به دریافت عنوان قهرمانی شده بود، پنجشنبه به شاهرود سفر كرده و با تقدیم نشان خود به شهید حسین غنمیت پور، به مقام این شهید ادای احترام كرد.
شهید حسین غنمیت پور در سال 41 در تهران دیده به جهان گشود. وی در سن 18 سالگی به همراه خانواده به شاهرود مهاجرت كرد. این شهید ورزشكار دان چهار تكواندو را پشت سر گذاشته و مدتی نیز رئیس هیات تكواندوی شهرستان شاهرود بود.
سردار شهید غنیمت پور در عملیات های كربلای چهار، كربلای پنج و والفجر هشت حضور داشته و فرمانده گردان كربلا بود. وی در سال 65 در منطقه شلمچه به شهادت رسید.
حدود 28 تن از شهیدان استان سمنان در رشته ورزشی تكواندو فعالیت می كردند.
مردم شهیدپرور شاهرود در جریان نهضت انقلاب اسلامی ، دفاع مقدس و دفاع از حرم بیش از یكهزارو100 شهید تقدیم كرده اند.
7358/6167