۱۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۲۳
کد خبر: 83086142
T T
۰ نفر
حماسه لرده دشتستان روز مبارزات ضد استعماری زنان ایران شود

بوشهر-ایرنا-نماینده ولی در استان و امام جمعه بوشهر گفت: حماسه زنان لرده دشتستان این استان در مبارزه با متجاوزان انگلیسی بنام روز گرامیداشت مبارزات ضد استعماری زنان ایران نامگذاری شود.

به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر افزود: در این حماسه زنان لرده ای با درایت و شجاعت افزون بر آزاد كردن اسرای خود در نزد انگلیسی ها، آنها را از دشتستان فراری دادند.
وی اظهارداشت: انگلیسی ها پس از مدت زمان كوتاهی كه بخشی از استان بوشهر را تصرف كرده بودند در چغادك از سرداران دشتستان شكست خوردند كه به تلافی آن در صدد حمله به دشتستان برآمدند.
صفایی بوشهری افزود: در این حمله زنان لرده ای درس ماندگاری به آنها دادنده كه علاوه بر گرامیداشت این حماسه باید با برگزاری همایش ها از آن سخن گفته شود.
امام جمعه بوشهر گفت: جهان استكبار همواره به دنبال سلطه و مصادره ثروت های جهان برای خود و تسلط بر مراكز قدرت سیاسی است.
خطیب نماز جمعه بوشهر ادامه داد: آنها استقلال یك كشور را برنتابیده و دوست ندارند كشوری دارای استقلال و پیشرفت باشد.
صفایی بوشهری گفت: در این راستا بارها به تهاجم سخت و نرم علیه ایران اسلامی روی آوردند ولی هیچگاه موفقیتی حاصل نكردند.
وی افزود: روی آوردن جهان استكبار به جنگ اقتصادی بیانگر این است كه آنها در 40 سال گذشته در تمامی جنگ های خود با شكست مواجه شده و اكنون دلخوش به جنگ اقتصادی است كه با همت مردم و مسئولان این جنگ هم برای آنها شكست به دنبال دارد.
صفایی بوشهری اظهار داشت: جنگ اقتصادی در واقع آخرین تیر تركش آنها به ایران اسلامی است كه این جنگ اقتصادی به دلایلی خود آنها را نیز متحمل ضرر و زیان می كند.
وی در ادامه با گرامیداشت روز 13 آبان بعنوان روز دانش آموز گفت: دانش آموزان بسیجی با تمام قوا مهیای دفاع از آرمان های انقلابی هستند كه با خون شهدا به جایگاه كنونی رسیده است.
صفایی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از برپاكنندگان موكب ها در ایران وعراق افزود: این فعالیت ها كه در نهایت تلاش و اخلاص برای سهولت در كار زائران است جای تقدیر و قدردانی دارد.
وی در ادامه با اشاره به مشكل بیكاری در استان بوشهر گفت: مسئولان برای خدمت به جامعه باید كارگروه هایی را بصورت جهادی برای رفع این مشكل تشكیل دهند.
صفایی بوشهری در ارتباط با گرانی ها نیز افزود: برخی از گرانی ها مانند طلا كه واقعی و دارای موج جهانی است ولی در ارتباط با گرانی های حبابی كه امروز شاهد آن در كشور هستیم باید اقدام جدی صورت گیرد.
وی در ارتباط با مشكل كم آبی استان بوشهر نیز گفت: برخی از مردم هم اكنون نیز با مشكل كم آبی مواجه هستند كه با افزایش این مشكل در تابستان باید از هم اكنون راهكار اساسی اندیشیده شود.
صفایی بوشهری افزود: با توجه به تدوین نقشه جامع تامین آب استان بوشهر باید در این مسیر گام اساسی برداشت.
7212/6045