۱۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۳۷
کد خبر: 83087335
T T
۰ نفر
پایان نامه های مرتبط با پدافند غیرعامل حمایت مالی می شود

ساری- ایرنا- معاون سازمان پدافند غیرعامل كشور گفت: این سازمان از پایان نامه های دانشگاهی با موضوعات مرتبط با پدافند غیرعامل در مقطع دكتری 70 میلیون ریال و در مقطع كارشناسی ارشد 35 میلیون ریال حمایت مالی می كند.

سردار سید داود رسولی روز شنبه در جلسه شورای اداری مازندران، پدافند غیر عامل را علم بین رشته ای همچون پزشكی، كشاورزی، هنر، علوم انسانی ، اقتصاد، محیط زیست و غیره ... دانست و افزود: امروز تهدیدات علیه ایران در همه بخش ها دانش پایه شده است.
وی به وجود 15رشته كارشناسی ارشد پدافند غیر عامل و 2هزار دانشجو با 700پایان نامه در این بخش اشاره كرد و گفت:طرح كسر خدمت و جایگزینی خدمت دانشجویان در حوزه پدافند غیرعامل در دستگاه های اجرایی نیز در حال انجام است.
رسولی با تاكید بر این نكته كه امنیت و سلامتی 2مقوله مهم مورد تاكید مقام معظم رهبری در نظام جمهوری اسلامی ایران است، افزود: سمت وسوی پدافند غیرعامل برای دستیابی به آرامش مردم است و این مهم باید به عنوان درك مشترك بین مردم و مسئولان بوجود بیاید.
وی به كاهش آسیب پذیری و مصون سازی زیر ساخت های كشور علیه تهدیدات دشمن اشاره كرد و بیان داشت: پدافند غیر عامل به نوعی ایجاد بازدارندگی در زمان بحران است.
رسولی، ایمنی، امنیت و دفاع در پدافند غیر عامل را یك اصل دانست و به اهمیت اطلاع رسانی دقیق و سریع از طریق رسانه ملی در زمان بحران اشاره و توضیح داد: اكنون تمامی شبكه های صدا و سیما برای پخش برنامه به تجهیزات سیار مجهز شدند.
معاون سازمان پدافند غیر عامل كشور، تاریخ ایران در دفاع از مرز و بوم را بی نظیر و مملو از راهكارهای علمی توصیف كرد و گفت: باید با تحقیق و تفحص علمی از تاریخ، مرز و بوم خود را علیه هر تهاجمی مصون سازی كنیم.
رسولی تهدیدات در حوزه زیستی آبزیان و گیاهان ، آب و خاك را جدی دانست و گفت: در همین راستا دستورالعمل استانی پدافند غیر عامل از وزارت كشور تدوین شده است.
وی گفت: تمام مناطق حساس و ظرفیت های مهم استان های كشور باید شناسایی و طرح های پدافند غیر عامل آن باید عملیاتی شود.
هشتم تا چهاردهم آبان ماه هفته پدافند غیرعامل نام دارد.
6990/1899
۰ نفر