۱۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۴۰
کد خبر: 83087343
T T
۰ نفر

ایران یكی از قدرت های ووشو جهان است

۱۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۴۰
کد خبر: 83087343
ایران یكی از قدرت های ووشو جهان است

اردبیل- ایرنا - رییس فدراسیون ووشو گفت: تیم ملی ووشوی ایران از قدرت بسیار بالایی برخوردار بوده و یكی از قدرت های جهانی در این رشته ورزشی است.

مهدی علی نژاد روز شنبه در حاشیه برگزاری مسابقات ووشو قهرمانی و انتخابی تیم ملی مردان كشور در رده سنی بزرگسالان در اردبیل در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: ووشوی ایران در سال های اخیر قله های موفقیت را در سایه برنامه ریزی و همكاری تمام دلسوزان در كشور سپری كرده و هم اكنون در سطح جهانی در جایگاه رفیعی قرار دارد.
وی اظهار داشت: جایگاه ایران در رشته ووشو در دنیا به مرحله ای رسیده كه هم اكنون بسیاری از كشورهای مطرح در نوبت برگزاری اردوهای مشترك با تیم ملی كشورمان هستند.
عضو هیات رییسه فدراسیون جهانی ووشو بیان كرد: پارسال در برزیل و امسال نیز در چین در بخش ساندا تیم ملی ایران با كسب هفت مدال طلا و یك نقره قهرمان جهان شد.
او از سازماندهی 55 هزار ووشوكار در كشور در سال گذشته خبر داد و اضافه كرد: امیدواریم امسال با توجه به پیشرفت و رشد ووشو در كشور افراد زیادی در این رشته ورزشی بیمه ورزشی و سازماندهی شوند.
علی نژاد با بیان اینكه چهار لیگ در كشور در این رشته ورزشی برگزار می شود، ادامه داد: لیگ برتر در رده سنی بزرگسالان برای آقایان و بانوان، لیگ دسته یك آقایان و لیگ جوانان تا پایان سال برگزار خواهد شد.
رییس فدراسیون ووشو با بیان اینكه مسابقات قهرمانی كشور آقایان در رده سنی جوانان در بهمن ماه امسال در بندر عباس برگزار خواهد شد، گفت: مسابقات قهرمانی بانوان كشور در رده سنی جوانان نیز در همین ماه امسال در منطقه آزاد اروند آبادان برگزار خواهد شد.
وی افزود: امسال همچنین دوره های مربیگری درجه یك و دان های پنج و6 در بهمن و اسفند ماه در تهران برگزار خواهد شد.
نایب رییس فدراسیون ووشو آسیا اظهار داشت: تیم ملی بزرگسالان ووشو كشورمان در مسابقات جهانی كه اوایل آبان ماه سال آینده در شانگهای چین برگزار می شود، شركت خواهد كرد.
وی بیان كرد: همچنین تیم ملی جوانان ووشو ایران در مسابقات قهرمانی آسیا كه مرداد ماه سال 98 در كشور بروئنی برگزار خواهد شد، شركت می كند.
علی نژاد گفت: از سوی متولیان ورزش استان با فدراسیون ووشو برای میزبانی هشتمین دوره مسابقات جام بین المللی پارس در اردبیل رایزنی شده و احتمال برگزاری این رقابت ها در صورت توافق نهایی بسیار زیاد است.
رییس فدراسیون ووشو افزود: استان اردبیل دارای زیر ساخت ها ورزشی و اقامتی بسیار خوبی است و می توان مسابقات و رویداد های مهم ورزشی را در این استان برگزار كرد.
وی با تقدیر از تعامل، همكاری و زحمات اداره كل ورزش و جوانان و هیات ووشو استان اردبیل افزود: سطح این مسابقات بسیار عالی است و اردبیل میزبان شایسته برای این رقابت ها است.
مسابقات ووشو قهرمانی و انتخابی تیم ملی مردان كشور در رده سنی بزرگسالان در 2 بخش ساندا و تالو از روز شنبه دوازدهم تا روز دوشنبه چهاردهم آبان به مدت سه روز در ورزشگاه 6 هزار نفری رضازاده اردبیل در حال برگزاری است.
6130/6016