۱۳ آبان ۱۳۹۷، ۹:۵۷
کد خبر: 83088123
T T
۰ نفر

جهان نظاره گر ایران

۱۳ آبان ۱۳۹۷، ۹:۵۷
کد خبر: 83088123
جهان نظاره گر ایران

استانها - ایرنا - امروز جهان نظاره گر حضور مردمی استوار است كه در راهپیمایی یوم الله 13 آبان «روز ملی مبارزه با استكبار جهانی» با خلق حماسه ای ماندگار با آرمان های امام راحل و نظام مقدس جمهوری اسلامی تجدید بیعت می كنند.

به گزارش ایرنا،راهپیمایی با شكوه 13 آبان روز یكشنبه همزمان در سراسر كشور با شركت اقشار مختلف مردم، دانشجویان، دانش آموزان، تشكل ها و اصناف و كسبه به منظور اعلام انزجار از استكبار جهانی و با شعارهای كوبنده‌تر از قبل و فریادهای رسای مرگ بر آمریكا و مرگ بر اسراییل و با تاكید بر تداوم ارزش های انقلابی در حال برگزاری است.
راهپیمایان بر این عقیده اند كه 'یوم‌الله سیزدهم آبان' یادآور ماهیت استكباری و استبدادی آمریكای جهانخوار و عامل مهم هم‌گرایی، هم‌افزایی، وحدت و اتحاد ملی ملت استوار و همیشه در صحنه ایران اسلامی است.
آنان با اشاره به توطئه‌ها و دشمنی های آمریكا علیه ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی معتقدند كه دشمنان ایران از انقلاب اسلامی سیلی خورده اند و ملت ایران با حماسه ای كه امروز خلق كرد دشمن را فرسنگ‌ها از اهداف خود علیه ملت ایران عقب راند.
راهپیمایان شعار مرگ بر آمریكا ملت ایران را اعلام انزجار و نفرت آنها از سیاست های ظالمانه و استكباری سران این كشور می دانند و معتقدند كه آمریكا غیر قابل اعتماد است.
به گزارش خبرنگاران ایرنا از سراسر كشور ، 13 آبان امسال با توجه به اعمال دور جدید تحریم ها توسط آمریكا علیه ایران متفاوت تر از گذشته است و نشان می دهد سیاست های ضداستكباری انقلاب و نظام برای شیطان بزرگ تا چه حد اهمیت داشته و دولت مستكبر ایالات متحده و هیات حاكمه بر آن از همه توان خود برای ضربه زدن به میهن اسلامی در حال استفاده است.
سیزدهم آبان هر سال ، یادآور سه رخداد مهم در تاریخ ایران اسلامی است. تبعید حضرت امام خمینی (ره) به تركیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، كشتار دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷در دانشگاه تهران و تسخیر سفارت آمریكا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ .
گروه اخبار استان های خبرگزاری جمهوری اسلامی؛ راهپیمایی برخی مراكز استانها را در قالب یك بسته خبری به صورت خلاصه و فشرده در اختیار خوانندگان قرار می دهد.

** اصفهان
مراسم راهپیمایی 13 آبان روز مبارزه با استكبار جهانی همزمان با سراسر كشور و با حضور دانش آموزان، دانشجویان و قشرهای مختلف مردم در استان اصفهان برگزار شد.
شركت كنندگان در راهپیمایی یوم الله 13 آبان با شعارهای 'مرگ بر آمریكا' ، 'مرگ بر اسرائیل' ، ' الله اكبر ' و ' لبیك یا خامنه ای ' با تاكید بر ادامه پایبندی به ارزش های انقلابی با آرمان های والای امام راحل و نظام جمهوری اسلامی تجدید بیعت كردند.
اقشار مختلف مردم از جمله مسوولان، خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران با حضور در این راهپیمایی در شهرستان های مختلف استان اصفهان و سر دادن شعارهای مرگ بر امریكا، انزجار خود از استكبار جهانی به نمایش گذاشتند.

**سمنان

اقشار مختلف مردم از جمله نوجوانان و جوانان در مركز استان سمنان با حضور پرشور در راهپیمایی یوم الله 13 آبان برگ زرین دیگری بر افتخارهای خود در حمایت از آرمان های نظام جمهوری اسلامی افزودند.
از ساعت 9 و 30 صبح امروز جمعیت زیادی از اقشار مردم به ویژه دانش آموزان و دانشجویان با در دست داشتن پلاكاردها و دست نوشته هایی راهپیمایی خود را از میدان سعدی به سمت میدان امام خمینی (ره) سمنان آغاز كردند.
بسیاری از دانش آمورزان و دانشجویان با سردادن شعارهای مرگ بر آمریكا، مرگ بر اسرائیل، لبیك یا خامنه ای، انزجار و نفرت خود را از استكبار جهانی اعلام كردند.
به گزارش خبرنگاران ایرنا، راهپیمایی یوم الله 13 آبان در دیگر شهرهای استان سمنان با حضور حداكثری اقشار مردم در حال برگزاری است.

**خراسان رضوی (مشهد)
راهپیمایی 13 آبان روز ملی مبارزه با استكبار جهانی با حضور مسئولان اجرایی، روحانیون و صدها نفر از دانش آموزان، بسیجیان و اقشار مختلف مردم بویژه ایثارگران، فرهنگیان و خانواده معظم شهدا برگزار شد.
راهپیمایان با سردادن شعارهای ضد استكباری و در دست داشتن پلاكاردها و دست نوشته هایی در این زمینه انزجار خود را از اقدامات آمریكا و دشمنان جهان اسلام ابراز می دارند.
آنان مسیر میدان بسیج تا حرم مطهر رضوی را طی كرده و در حرم مطهر رضوی به سخنان حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گوش فرا خواهند داد.

**كرمانشاه
مراسم راهپیمایی روز ملی مبارزه با استكبار جهانی (13آبان) با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان كرمانشاه همزمان با سراسر كشور برگزار شد.
در این راهپیمایی، مردم مومن و انقلابی كرمانشاه با شعارهای كوبنده «مرگ بر آمریكا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر استكبار» بار دیگر خشم و انزجار خود را از سران مستكبر جهان اعلام كردند.
آیت الله «علی سعیدی» نماینده ولی فقیه و رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی كل قوا در جمع راهپیمایان كرمانشاهی سخنرانی دارد.

**همدان
راهپیمایی ضداستكباری یوم‌الله سیزدهم آبان با حضور پر شور مردم دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان در میان فریادهای حق طلبانه و دشمن‌شكن «مرگ بر آمریكا»، «لبیك یا حسین »، « لبیك یا خامنه‌ای » و « الله اكبر » آغاز شد.
مردم همدان نیز همچون سایر ملت ایران حضور حماسی و پرشوری را به نمایش گذاشته اند و در این راهپیمایی پس از پیمودن مسیر میدان امامزاده عبدالله(ع) و خیابان باباطاهر، در میدان امام خمینی(ره) همدان تجمع خواهند كرد.


**قم
راهپیمایی باشكوه یوم الله 13 آبان ، همزمان با سراسر كشور روز یكشنبه با حضور گسترده دانش آموزان ، دانشجویان و اقشار مختلف مردم انقلابی و متدین قم برگزار شد.
راهپیمایان كه تصاویری از امام راحل و مقام معظم رهبری و پلاكاردهایی در محكومیت جنایات آمریكا درسراسر جهان در جهان در دست داشتند، انزجار خود را از اقدامات ددمنشانه استكبار جهانی اعلام نمودند.

**كهگیلویه و بویراحد( یاسوج)
راهپیمایی 13 آبان مردم كهگیلویه و بویراحمد در 21 شهر و بخش همزمان با سراسر كشور از ساعت 9 بامداد امروز آغاز شد.
براساس گزارش خبرنگار ایرنا راهپیمایی امسال مردم شهر یاسوج به نحو چشمگیری نسبت به سال های قبل پرشور و پرجمعیت است.

**قزوین
راهپیمایی یوم الله 13 آبان همزمان با سراسر كشور با حضور جمع زیادی از اقشار مختلف مردم بویژه دانش آموزان و دانشجویان مومن و انقلابی قزوین در خیابان شهدای این شهر برگزار شد.
شركت كنندگان در این مراسم با سر دادن شعارهای «مرگ برآمریكا و مرگ بر اسرائیل» بار دیگر نفرت و انزجار خود را از استكبار جهانی به نمایش گذاشته و با شعار «ما اهل كوفته نیستیم،علی تنها بماند» نیز با آرمان های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی تجدید پیمان كردند.

**زنجان
راهپیمایی استكبار ستیزانه 13 آبان با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه دانش‌آموزان، دانشجویان و جمعی از مسئولان زنجانی از چهار راه امیركبیر این شهر آغاز شد.
مردم زنجان با شركت در این آیین، به یاوه سرایی ها، تحریم های ظالمانه، بدعهدی ها و توهین های آمریكا در روز ملی مبارزه با استكبار جهانی پاسخ دادند.

**چهارمحال و بختیاری(شهركرد)
راهپیمایی 13 آبان ماه با حضور قشرهای مختلف مردم روز یكشنبه در 9 شهرستان استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
اقشار مختلف مردم، جوانان، دانش آموزان و دانشجویان در این راهپیمایی در كنار یكدیگر محكم تر از گذشته، عزم و اراده خود را در برابر زورگویان به نمایش می گذارند.

**خراسان شمالی ( بجنورد)
مردم استان خراسان شمالی، گنجینه فرهنگ ها و قومیت ها، همزمان با 13 آبان، روز ملی مبارزه با استكبار جهانی، به خیابان ها آمده و بار دیگر با سر دادن شعار «مرگ بر آمریكا»، شور استكبارستیزی خود را به نمایش گذاشتند.
در راهپیمایی مركز استان خراسان شمالی كه از محل میدان شهید بجنورد آغاز شده، اقشار مختلف قومیت های این استان اعم از كرد، تركمن، تات، ترك و فارس، حضور یافته و دوشادوش هم حركت می كنند.

** یزد
راهپیمایی دشمن شكن و استكبارستیز 13 آبان با حضور گسترده و پرشور مردم استان یزد در 65 منطقه شهری و روستایی برگزار شد.
مردم با حضور گسترده در این راهپیمایی بار دیگر عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشتند.

** سیستان و بلوچستان(یزد )
راهپیمایی باشكوه 13 آبان روز ملی مبارزه با استكبار جهانی امروز با شركت اقشار مختلف مردم شیعه و سنی، دانشجویان و دانش آموزان سیستان و بلوچستان در 50 نقطه این استان آغاز شد.
در این آیین ضد استكباری مردم شهرها و روستاهای سیستان و بلوچستان یكپارچه و متحد با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریكا» و «مرگ بر اسرائیل» بار دیگر نفرت و انزجار خود را از استكبار جهانی به دنیا اعلام كردند.
نظیر این مراسم در نقاط مختلف استان پهناور سیستان و بلوچستان با حضور اقشار مختلف مردم شیعه و سنی در حال برگزاری است.

** لرستان (خرم آباد)
راهپیمایی ضد استكباری 13 آبان روز یكشنبه همزمان با سراسر كشور با شعار 'مرگ بر آمریكا' و 'مرگ بر اسراییل' در استان لرستان برگزار شد.
در راهپیمایی یوم الله 13 آبان، دانش آموزان، دانشجویان، طلاب حوزه های علمیه به همراه گروه های مردمی و مسوولان لرستان با سردادن شعار علیه دشمنان نظام، خشم و انزجار خود را از استكبار جهانی به نمایش گذاشتند.

**كرمان
راهپیمایی 13 آبان در شهر كرمان با مسئولان استانی و قشرهای مختلف مردم بویژه دانش آموزان برگزار شد.
راهپیمایان در طول مسیر با شعارهای مرگ بر آمریكا، مرگ بر اسرائیل، هیهات مناالذله، سیزدهم آبان ماه یوم الله یوم الله، خامنه ای خمینی دیگراست ولایتش ولایت حیدر است، بر حفظ اصول و آرمان های انقلاب اسلامی تاكید كردند.
حضور پرشور نوجوانان، جوانان و دانشجویان با پلاكاردها و پرچم های سه رنگ جمهوری اسلامی ایران و شعارهای ضد آمریكایی و ضد استكباری از نكات قابل توجه این آیین بود.

** فارس (شیراز)
مراسم بزرگداشت روز ملی مبارزه با استكبار جهانی،یكشنبه 13 آبان ماه ساعت 9:30 صبح در سراسر استان فارس برگزار كه پایان این مراسم و راهپیمایی در شیراز منتهی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) شد.

*خراسان جنوبی(بیرجند)
فریاد استكبار ستیزی مردم خراسان جنوبی با حضور پرشور و با شكوه در راهپیمایی یوم الله 13 آبان در نقاط مختلف استان طنین انداز شد.
راهپیمایان با فریادهای كوبنده « هیهات من الذله » ،« مرگ بر آمریكا» و « مرگ بر اسرائیل» از میدان ابوذر تا میدان قدس این شهر را پیمودند.
در این راهپیمایی قشرهای مختلف مردم اعم از زن و مرد، پیر و جوان، دانش آموز و دانشجو در صحنه حضور داشتند و خشم و نفرت خود را نسبت به آمریكای جنایتكار و رژیم صهیونیستی ابراز كردند.

**كردستان (سنندج)
مراسم راهپیمایی 13 آبان روز ملی مبارزه با استكبار جهانی همزمان با سراسر كشور در شهرها و بخش های استان كردستان آغاز شد.
شركت كنندگان در این آیین ملی علاوه بر سر دادن شعار های ضد استكباری و حمل پارچه نوشته ها و پلاكاردهایی با مضامین ضد استكباری، خشم و انزجار خود را از استكبار جهانی اعلام كردند.

**بوشهر
حماسه 13 آبان با حضور پرشور مردم در استان بوشهر برگزار شد.
فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: حماسه 13 آبان ابهت پوشالی قدرت های شیطانی و استكبار جهانی را شكست و مایه شكوهمندی، عزتمندی و سرمشق انسان های حقیقت جو در مقیاس جهانی شد.

**هرمزگان(بندرعباس)
مردم هرمزگان بار دیگر فریاد هیات منا الذله را در كنار آبهای خلیج فارس سردادند.
این راهپیمایی در آستانه 40سالگی انقلاب اسلامی با حضور پرشور دانشجویان ، دانش آموزان ، مسوولان واقشار مختلف هرمزگان همراه بود.

**ایلام
مردم ایلام امروز همپای سایر نقاط كشور با حضور در راهپیمایی 13 آبان بار دیگر جنایات ضد بشری آمریكا بر علیه مردم مظلوم ایران را محكوم و از دولتمردان زیاده خواه آمریكا اعلام برائت كردند .
حضور نسل های سوم چهارمی و حتی كودكان و خردسالان در این راهپیمایی جلوه های خاصی به مراسم بخشیده بود.

** گلستان (گرگان)
دانش آموزان، دانشجویان و گروه های مردمی استان گلستان همزمان با 13 آبان روز ملی مبارزه با استكبار جهانی راهپیمایی كردند.
آیین محوری روز مبارزه با استكبار جهانی در شهر گرگان مركز استان با شعارهای «مرگ بر آمریكا و مرگ بر اسراییل» آغاز شد و راهپیمایان خشم و انزجار خود را از سیاست های مستكبران به سركردگی دولت آمریكا نشان دادند.


1484 /1042
۰ نفر