۱۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۰۳
کد خبر: 83088137
T T
۰ نفر
13 آبان روز خروش و پاسخ ملت ايران به تحريم هاي ترامپ است

كرج – ايرنا - البرز نشينان همانند ساير ايرانيان امروز براي حضوري پر شور به سيل خروشان راهپيمايان 13 آبان پيوستند تا پاسخي كوبنده به تحريم هاي ترامپ رييس جمهوري آمريكا در روز ملي مبارزه با استكبار جهاني بدهند.

به گزارش ايرنا، 13 آبان در حافظه تاريخي ملت ايران يادآور رخدادهاي مهم و آموزنده‌اي است كه هر يك سر فصلي در تاريخ استكبارستيزي آنان به شمار مي رود به گونه اي كه انديشيدن به آن موجب تقويت روح انقلابي و حماسي و همچنين يادآور فلسفه شعار مرگ بر آمريكا در جامعه مي‌شود‌.
در آستانه چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، ‌ملت و مسئولان نظام اسلامي با شعار مرگ بر آمريكا ‌‌و تكيه بر توانمندي‌هاي ملي و بومي در روند پيشرفت و توسعه كشور گام بر‌‌مي دارند و با فصل‌الخطاب دانستن منويات و مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامي در تمامي زمينه‌ها و عرصه‌هاي راهبردي كشور پاسخي كوبنده به اظهارات ‌مقامات آمريكايي در اين روز تاريخي در چهارگوشه ايران اسلامي مي دهند و بار ديگر ‌نااميدي دشمنان را رقم مي زنند.
** ملت عاشورايي و سناريوي استكبار
استاندار البرز گفت: امروز ملت عاشورايي و انقلابي ايران به ويژه دانش آموزان و دانشجويان در راهپيمايي يوم الله 13 آبان آمده اند تا با صدايي رسا شعار هيهات من‌الذله و مرگ بر آمريكا سر دهند و نمايش وحدت ملي را به نمايش بگذارند.
محمد علي نجفي اظهار داشت: ملت ايران با حضور پرشور خود در راهپيمايي 13 آبان دشمن را نااميد مي‌كنند.
وي بيان داشت: دشمن به دنبال نابودي دين، آرمان‌ها و پايمال كردن خون شهدا و چپاول كشور است و مردم ايران هرگز تن به اسارت و ذلت دشمن نخواهند داد.
وي خاطرنشان شد: مردم ايران امروز مثل هميشه هوشيار و آگاه بوده و به دشمنان اجازه‌ نمي دهند مستكبران به اهداف پليدشان از طريق تحريم ها دست پيدا كنند.
وي با اشاره به اينكه 13 آبان امسال نقطه عطفي در تثبيت انقلاب اسلامي است، يادآور شد: براساس فرمايش حضرت امام كه فرمودند ' آمريكا هيچ غلطي نمي‌تواند بكند' امسال نيز مستكبران در نقشه‌ها و توطئه‌هايش عليه ايران شكست خواهد خورد به شرطي كه همه متحد باشيم .
وي تصريح كرد: از روزهاي نخستين پيروزي انقلاب تاكنون آمريكا براي براندازي انقلاب نقشه داشته و امروز در آستانه 40 سالگي انقلاب اسلامي ملت ما شگردهاي دشمن را به خوبي مي‌شناسد و مقابل آن مي‌ايستد.
نجفي با بيان اينكه مقام معظم رهبري بارها فرمودند كه مشكلي نيست كه از عهده آن برنيائيم، اضافه كرد: اگر بر توانمندي داخلي تكيه كنيم، پيرو منويات رهبري باشيم همراه با نگاه عملياتي و راهبري، موفق مي‌شويم همه تحريم‌ها را شكست دهيم.
** 13 آبان روز عبرت به ترامپ
نماينده مردم كرج، فرديس، اشتهارد و آسارا در مجلس شوراي اسلامي گفت: ملت ايران 13 آبان باشكوه‌تر و گسترده‌تر از ساليان گذشته در صحنه حضور پيدا مي‌كنند تا درس عبرت بزرگي به ترامپ بدهند.
عزيز اكبريان افزود: امروز ملت ايران با حضور گسترده همانند مناسبت‌هاي 22 بهمن و نهم دي‌ ماه سال گذشته به صحنه آمده تا پاسخ دندان‌شكني به ياوه‌گويي‌هاي دشمنان بدهند.
وي بيان داشت: مردم ايران با حضور گسترده در راهپيمايي 13 آبان‌ توطئه آمريكا را خنثي مي‌كنند.
وي خاطر نشان شد: آمريكا دلخوش كرده ‌كه مردم در راهپيمايي 13 آبان حضور پيدا نكنند، اما مردم با حضورشان در راهپيمايي 13 آبان سيلي محكمي به آمريكا مي‌زنند.‌
اين نماينده با بيان اينكه انقلاب اسلامي به بركت خون شهدا و مجاهدت‌هاي مردم توانسته‌ ‌قله‌هاي فراواني را فتح كند، يادآورشد: معلمان ، فرهيختگان، نخبگان و دانشگاهيان بايد دستاوردهاي نظام اسلامي را به جامعه به ويژه نسل چهارمي ها معرفي كنند.
** 13 آبان روز تو دهني خوردن ترامپ
استاد دانشگاه فرهنگيان و عضو شوراي اسلامي شهر كرج نيز گفت: راهپيمايي 13 آبان روز تودهني محكم خوردن ترامپ از ملت ايران است.
فريده بزني بيرانوند اظهار داشت: ملت ايران در همه مناسبت‌ها و عرصه‌ها با حضور گسترده به صحنه آمده‌اند و حضور پرشور خود را به نمايش گذاشته‌اند.
وي تصريح كرد: مردم ما با اعتقاد راسخ‌تر به دشمني آمريكا و بي اعتمادي به آمريكا پاسخ مي‌دهند
وي اضافه كرد: آمريكائي‌ها با عهد شكني اثبات كردند كه تئوري گرايش به غرب و آمريكا و اينكه آنها را حلال مشكلات در رابطه با مسائل مختلف سياسي و اقتصادي كشور بدانيم، يك تصور غلط و غيرواقعي است.
وي خاطرنشان شد: تهديد به تحريم در 13 آبان جنبه رواني دارد.
وي بابيان اينكه دشمنان ما دست از دشمني خود برنداشته و برنمي‌دارند، يادآور شد: 13 آبان و روز ملي استكبارستيزي، يك مسئله روز بوده و نشان‌دهنده اين است كه مردم ما در جريان مبارزه با امريكا آبديده شده‌اند.
وي ادامه داد: مردم ما مي‌دانند كه امريكا دشمن نخست ماست، پس همان‌طور كه امام (ره) و مقام معظم رهبري فرمودند ما بايد در برابر هجمه‌هاي آنها استقامت كنيم.
** عبور ملت ايران از تحريم ها
نماينده مردم كرج ، فرديس ، اشتهارد و آسارا با بيان اينكه 13 آبان امسال روز استكبارستيزي و تحريم ‌ستيزي مردم ايران است گفت: آمريكايي‌ها هرآنچه مي‌خواستند انجام دادند و ما از اين گردنه هم عبور خواهيم كرد.
محمد جواد كوليوند بيان داشت: روز استكبارستيزي روزي است كه دانشجويان و دانش‌آموزان ما وارد عمل شدند و پوزه آمريكا را به خاك ماليدند و توطئه‌هاي آمريكا را در نطفه خاموش كردند.
وي تاكيد كرد: امسال نيز مردم و اقشار مختلف مردم ما بار ديگر با حضور در راهپيمايي 13 آبان بر روحيه استكبارستيزي خود تأكيد كرده و نشان مي‌دهند كه ملت ايران هميشه يك گام جلوتر از آمريكا قرار دارند.
وي يادآورشد: تسخير لانه جاسوسي نشان داد كه ملت ما در مقابل زياده‌خواهي قدرت‌طلبان و ابرقدرت‌ها و حتي آمريكا مي‌ايستند همان طور كه جوانان ما شاخ آمريكا را در بيابان شكستند و لانه جاسوسي را تسخير كردند و حفظ استكبارستيزي همچنان ادامه خواهد داشت.
وي خاطرنشان شد: مردم ايران با پيروي از راه امام حسين (ع) و شعار استقلال و آزادگي، سيلي محكمي به دشمن خواهند زد.
وي ادامه داد: آمريكا از مدت‌‌ها قبل 13 آبان را به عنوان روز تحريم‌هاي جديد در نظر گرفته است تا از نظر رواني مردم را نااميد و تسليم كنند و 13 آبان را به عنوان روز بازگشت تحريم نفتي انتخاب كرده‌اند تا به خيال باطل خودشان اقتصاد ايران را فلج كنند.
وي گفت: 13 آبان ماه همواره نماد استكبارستيزي ملت ايران اسلامي بوده اما دشمن مي‌‌خواهد اين روند را معكوس كند تا ملت دست از شعار 40 ساله مبارزه با استكبار بردارد.
وي افزود: دولت ترامپ و آمريكا در اين چند ماه هر آن چه كه در توان داشتند انجام داده‌ و اعمال كرده و ديگر نمي‌توانند اقدام خاصي را انجام دهند، بنابراين آنچه نيت پليد آنها بوده انجام شده و ملت ايران هم محكم و استوار پاي ارزش‌هاي خود ايستاده‌اند و قواي سه‌گانه هم بايد در ارائه خدمات مطلوب و ايجاد آرامش تلاش كنند.
وي با بيان اين كه توان آمريكا همين قدر است كه مشاهده مي‌شود ادامه داد: اتحاد بين سه قوا بسيار ضروري بوده و بايد باهم هماهنگ، يك دل بوده و يك انسجام خوبي را ايجاد كنند، مردم هم بايد حفظ وحدت و انسجام ملي را سرلوحه كار خود قرار دهند.
وي تاكيد كرد: براي پشت سر گذاشتن اين شرايط بايد تمام گروه‌هاي سياسي و قواي سه‌گانه باهم متحد باشند، به نوعي اتحاد و همدلي همه اقشار جامعه در اين برهه حساس مي‌تواند سبب خروج سربلندانه كشور از اين وضعيت شود.
** 13 آبان روز نشان دادن ناكارآمدي اعمال تحريم هاي آمريكاست
مدير كل آموزش و پرورش البرز گفت: 13 آبان روز نشان دادن ناكارآمدي اعمال تحريم ها ي آمريكا عليه ايران است زيرا در اين روز همه مي آيند تا بار ديگر اعلام كنند آمريكا قابل اعتماد نيست و تحريم ها يش خلاف قوانين بين المللي است.
سالار قاسمي به هدف رئيس جمهور آمريكا از انتخاب 13 آبان براي اعمال دور جديد تحريم هاي عليه ايران پرداخت و اظهار داشت: استكبار جهاني مي خواهد اينگونه القاء كند كه ريشه تمام مشكلات ايجاد شده براي ملت ما، استكبار ستيزي و مبارزه با استكبار جهاني است.
وي خاطرنشان شد: رئيس جمهوري آمريكا به دنبال اين است تا به دنيا اعلام كند كه اگر ملت ما دست از دشمني با استكبار بردارد تمام مشكلات حل خواهد شد، در حالي كه اينگونه نيست و نخواهد بود.
وي بيان داشت: اكنون ايران با جنگ تحريمي رو به رو است به گونه اي كه استكبار جهاني با اعمال فشارهاي اقتصادي بر مردم و نسل جوان تلاش مي كند به نظام جمهوري اسلامي ضربه بزند.
وي تصريح كرد: در مذاكرات هسته اي ايران حُسن نيت و صلح طلبي جمهوري اسلامي ايران به تمام دنيا اثبات شد و استكبار جهاني موفق نشد ايران هراسي را در جهان گسترش دهد.
قاسمي ادامه داد: 13 آبان روز ملي استكبار ستيزي است كه اين روز در حافظه تاريخي ملت ما به ويژه نسل جوان ثبت شده است و استكبار جهاني تمامي تلاش خود را براي نااميد كردن جوانان و نوجوانان كه سرمايه هاي آينده نظام اسلامي است انجام مي دهد.
وي به حضور گسترده و با شكوه دانش آموزان و فرهنگيان در راهپيمايي يوم الله 13 اشاره كرد و افزود: فعالان عرصه تعليم و تربيت با حضور پر شور و شعور خود ثابت مي كنند كه همچون گذشته پيرو ولايت و پشتيبان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران خواهند بود.
وي بيان داشت: پيام همه جوانان و نوجوانان ايراني اين است كه بدانند دولت آمريكا و استكبار جهاني هيچگاه مورد اعتماد نبوده و نمي توان به مذاكره با آنان اعتمادي داشت.
وي تاكيد كرد: همزمان با يوم الله 13 آبان ، برنامه صبحگاهي در تمام مدارس البرز با شعار مرگ بر آمريكا برگزار شد.
2819/6993