۱۴ آبان ۱۳۹۷، ۷:۴۶
کد خبر: 83089297
T T
۰ نفر
نمایشگاه بین المللی واردات چین با حضور ایران گشایش یافت

پكن- ایرنا- نخستین نمایشگاه بین المللی واردات چین امروز دوشنبه با حضور 172 كشور، منطقه و سازمان بین المللی از جمله جمهوری اسلامی ایران در شانگهای گشایش یافت.

به گزارش ایرنا در این نمایشگاه كه با حضور 'شی جین پینگ' رییس جمهوری چین گشایش یافت بیش از سه هزار و 600 موسسه از چین و كشورهای خارجی، محصولات و تولیدات خود را در معرض نمایش گذاشته اند.
جمهوری اسلامی ایران نیز در این نمایشگاه كه پیش بینی می شود بیش از 400 هزار خریدار از آن دیدن كنند 6 غرفه دایر كرده است.
'شی جین پینگ' رییس جمهوری خلق چین در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: نمایشگاه بین المللی واردات چین اولین نمایشگاه جهان با موضوع اصلی 'واردات' در سطح كشور است و برگزاری این نمایشگاه گامی بزرگ در تاریخ توسعه تجارت بین المللی به شمار می رود.
وی اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه بین المللی واردات تصمیم بزرگ دولت چین در پیشبرد دور جدید درهای باز با كیفیت بالا بوده و نیز اقدامی مهم برای گشودن بازار چین به سراسر جهان به حساب می آید.
او تاكید كرد: این نمایشگاه مواضع پایدار چین برای حمایت از ساز و كار تجارت چندجانبه و پیشبرد تجارت آزاد را نمایان ساخته و یكی از اقدامات عملی پكن برای ساخت اقتصاد جهان با درهای باز و حمایت از جهانی شدن اقتصاد است.
'شی' از كشورهای مختلف خواست با شجاعت بیشتر به همكاری و درهای باز و تحقق توسعه مشترك بپردازند.
او افزود: امروز اقتصاد جهان دستخوش تغییرات عمیق است، حمایت گرایی و یك جانبه گرایی آشكار شده، جهانی شدن اقتصاد با پیچ و خم های بسیار رو به رو است.
به گفته وی چندجانبه گرایی و سیستم تجارت آزاد مورد هجوم قرار گرفته، عوامل بی ثبات و نامشخص كماكان زیاد است، مردم باید براساس قانون با وضعیت كلی آشنا شده و در همكاری اطمینان كامل داشته و در بازكردن درها عزم راسخ تر داشته باشند و مشتركا با چالش ها و مخاطرات مقابله كنند.
وی تاكید كرد: جهانی شدن اقتصاد گرایش تاریخی بازگشت ناپذیر است، درهای باز و همكاری، نیروی محركه مهم تقویت قدرت اقتصادی و تجاری جهانی بوده و خواست واقعی برای احیای اقتصاد جهان و یاری به پیشبرد جامعه بشری است.
وی تصریح كرد: در 40 سال گذشته پس از اجرای سیاست اصلاحات و درهای باز، چین بر سیاست درهای باز و ساخت و ساز كشور پایبند بوده و چرخش تاریخی بزرگ از بسته و نیمه بسته به باز شدن همه جانبه را تحقق بخشیده است.
'شی' ادامه داد: چین ضمن گسترش مداوم درهای باز، هم به توسعه داخلی پرداخته هم برای جهان منافع همراه آورده است برداشتن گام چین در پیشبرد درهای باز در سطح بالاتر، ایجاد اقتصاد باز جهان و جامعه بشری با سرنوشت مشترك همچنان ادامه خواهد یافت.
رییس جمهوری چین تاكید كرد: چین قاطعانه راهبرد باز با منافع مشترك و برد - برد را رعایت و همواره ترویج كننده مهم باز شدن مشترك سراسر جهان، منبع نیروی محركه با ثبات رشد اقتصاد جهان، بازار بزرگ سرشار از نیروی حیاتی برای دنبال كردن فرصت های تجاری كشورها و وفادار و فعال در مدیریت و اصلاحات سراسر جهان خواهد بود.
این نمایشگاه به مدت 5 روز دایر است.
**آساق**1904**