۱۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۲۳
کد خبر: 83090076
T T
۰ نفر
ائتلاف جوانان 14 فوریه : سرزمین بحرین جای نتانیاهو نیست

دوحه – ایرنا – ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه بحرین در واكنش به انتشار برخی اخبار مبنی بر سفر احتمالی 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی به این كشور ، اعلام كرد : سرزمین بحرین جای نتانیاهو نیست و مردم این كشور به او خوشآمد نخواهند گفت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا ، ائتلاف جوانان با صدور بیانیه ای كه در حساب كاربری خود در توئیتر منتشر كرد ، افزود : راهبرد شكست خورده عادی سازی روابط با اسراییل یك جنایت تحریك آمیز و دردناك علیه مردم بحرین محسوب می شود.
بیانیه با بیان اینكه هدف از سفر احتمالی این مقام رژیم صهیونیستی به بحرین ، مصونیت بخشیدن به 'حمد بن عیسی' در قبال جنایاتی است كه در حق مردم روا داشته است ، افزود : حاكم بحرین در حال حاضر با سیاست آتش و آهن و با حمایت ال سعود و آل نهیان و حمایت های نظامی آمریكا و انگلیس حكمرانی می كند.
در بخش دیگری از بیانیه آمده است : ما مقاومت را به فرزندان و نسل های بعدی خود خواهیم آموخت. امان نامه صهیونیست ها خاندان آل خلیفه را در گردابی كه گرفتار آن شده است ، نجات نخواهد داد و سقوط آنها حتمی است . رژیم گمان می كند با فرار به جلو و انداختن خود به دامن صهیونیست ها نجات خواهد یافت و از خواسته های مشروع و قانونی مردم فرار می كند.
ائتلاف جوانان 14 فوریه با بیان اینكه كشورهای عربی به وضوح موضع مردم بحرین علیه صهیونیست ها و در همبستگی با مردم فلسطین را می دانند ، افزود : با وجود زخم های رژیم حاكم بر پیكر مردم بحرین ، زن و مرد و كودكان ما با بلند كردن پرچم فلسطین در مقابل تانك ها و نیروهای امنیتی رژیم فریاد زنده باد فلسطین و مرگ بر رژیم صهیونیستی سر خواهند داد.
روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت در شماره روز یكشنبه ششم آبان خود فاش كرد: كشور بحرین این روزها در حال رایزنی محرمانه‌ای با اسرائیل جهت اعلام آغاز روابطی علنی میان دو طرف است كه سفر آتی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به منامه آغازگر آن خواهد بود.
بحرین از 14 فوریه 2011 ( 25 بهمن 1390) صحنه انقلاب مردمی ضد رژیم آل خلیفه است. مردم بحرین خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی كار آمدن دولتی منتخب و آزادی زندانیان سیاسی كشورشان هستند.
ناآرامی‌های بحرین تاكنون ده ها كشته و هزاران زخمی بر جای گذاشته است. رژیم آل خلیفه همچنین صدها نفر را سلب تابعیت كرده است.
گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سركوب مخالفان محكوم كرده‌ و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این كشور شده‌اند.
در تازه ترین اقدام، دادگاه بحرین دیروز (یكشنبه) با لغو حكم تبرئه صادر شده برای شیخ علی سلمان دبیركل «جمعیت ملی-اسلامی الوفاق» به عنوان بزرگ ‌ترین حزب مخالف رژیم این كشور، او را به حبس ابد محكوم كرد.
دادگاه بحرین همچنین «حسن سلطان» و «علی الاسود» دو نماینده پیشین پارلمان این كشور را نیز به حبس ابد محكوم كرد.
رژیم آل خلیفه این سه تن را به جاسوسی برای قطر در جریان مذاكرات مربوط به حل بحران این كشور در چارچوب راهكار سیاسی متهم كرده است.
این اقدام دولت منامه با مخالف گروههای مختلف بحرینی و سازمان های حقوق بشر جهان روبرو شد. سازمان دیده بان حقوق بشر، انجمن حقوق بشر بحرین، جمعیت الوفاق بحرین ، حزب الله لبنان، علمای بحرین و عفو بین الملل طی بیانیه هایی حكم حبس ابد دبیركل جمعیت الوفاق بحرین را محكوم كردند.
خاورم**1508