۱۴ آبان ۱۳۹۷، ۲۰:۱۳
کد خبر: 83090426
T T
۰ نفر
فرهنگ و تمدن ايراني در جشنواره جهاني فرهنگ باكو معرفي شد

باكو -ايرنا -محصولات فرهنگي و هنري ايران روز دوشنبه از سوي رايزني فرهنگي كشورمان در جشنواره بين المللي فرهنگ، در مدرسه ' اروپا – آذربايجان' در باكو به نمايش گذاشته شد.

به گزارش ايرنا ، در اين جشنواره بين المللي،نمايندگي هاي ديپلماتيك و فرهنگي 13 كشور، با نمايش محصولات فرهنگي و هنري، جلوه هايي از فرهنگ و آداب و رسوم خود را در معرض ديد قرار دادند.
رايزني فرهنگي سفارت جمهوري اسلامي ايران در باكو ، با ارائه گوشه اي از آثار فرهنگي و هنري و پخش فيلم كوتاهي از جاذبه هاي گردشگري ايران، فرهنگ و تمدن غني ايران و مناطق گردشگري كشورمان، را به شركت كنندگان معرفي كرد.
اصغرفارسي، رايزن فرهنگي كشورمان ، درباره حضور در اين جشنواره گفت: در اين نمايشگاه آثار صنايع دستي هنرمندان ايراني مانند منبت كاري، خاتم كاري، مينياتور ،فرش را در معرض ديد تماشاگران قرار داديم .
وي افزود : انواع غذاها و شيريني هاي محلي و سنتي ايران زمين هم به همراه سفره هفت سين، كتب و ديگر آثار فرهنگي و هنري، در اين نمايشگاه عرضه شد. جمهوري آذربايجان، تركيه، اندونزي، پاكستان، نيوزيلند،استراليا، آمريكا، هندوستان ، انگليس ، ژاپن ، ايتاليا و گرجستان از جمله كشورهاي بودند كه گوشه اي از آثار فرهنگي و هنري و جاذبه هاي گردشگري خود را به شيوه هاي مختلف در اين جشنواره به نمايش گذاشتند .
خاورم ** 337** 1579