۱۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۴۵
کد خبر: 83091022
T T
۰ نفر
پاسخگويي برخي دستگاه‌ها به اطلاعات درخواستي مردم ضعيف است

تهران- ايرنا- دبير كميسيون قانون انتشار و دسترسي آزاد به اطلاعات گفت: شماري از دستگاه‌ها در پاسخگويي به درخواست‌هاي مردم در سامانه مربوطه ضعيف عمل مي‌كنند.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگي ايرنا از دبيرخانه كميسيون قانون انتشار و دسترسي آزاد به اطلاعات، حسين انتظامي با تشريح و يادآوري روال قانوني نحوه ثبت و همچنين پاسخگويي به درخواست اطلاعات مردم، گفت: مهلت قانوني پاسخ درست و‌ كامل به درخواست‌ها براي دسترسي آزاد به اطلاعات 10 روز است.
وي تاكيد كرد: از رؤساي دستگاه‌ها انتظار داريم در صورتي كه نمايندگاني كه براي اين كار معرفي كرده اند، بي تفاوت هستند يا پاسخ بي‌ربط و ناقص مي دهند، واكنش نشان دهند.
وضعيت مقايسه‌اي عملكرد 490 مؤسسه عمومي از 3 قوه كه تاكنون به اين سامانه پيوسته اند با شاخص‌هايي نظير تعداد درخواست، درصد پاسخگويي و تعداد شكايت‌ها بصورت بر خط در نشاني foia.iran.gov.ir قابل مشاهده است.
به گزارش ايرنا، قانون انتشار و دسترسي آزاد به اطلاعات يك قانون ملي و ميهني است كه توسط مجلس شوراي اسلامي به عنوان نمايندگان ملت تصويب و توسط دولت به دستگاه‌هاي مختلف ابلاغ شده است آنچه در اين ميان حائز اهميت است اينكه همه با احترام به اين قانون ملي در گام اول برادري خود را با پيوستن به آن ثابت كرده و در مراحل بعدي نيزبا پاسخگويي و به روزرساني هر دستگاه درفرهنگ سازي و نهادينه كردن اين قانون در جامعه گوي سبقت را از ديگري گرفته و پيشقدم شوند.
شهروندان مي توانند با مراجعه به سامانه انتشار و دسترسي آزاد به اطلاعات به آدرس الكترونيكي foia.iran.gov.ir پس از تكميل فرم ثبت نام و اتمام روند آن درخواست هاي خود را نسبت به ٤٧٩ دستگاه پيوسته به اين سامانه ثبت كنند.
فراهنگ ** 1355 ** 9053
۰ نفر