۱۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۳:۳۱
کد خبر: 83091238
T T
۰ نفر
كره جنوبی ماهانه مجاز به واردات 4میلیون بشكه نفت ایران است

تهران- ایرنا- به گفته مقامات كره جنوبی، با توجه به معافیت سئول از تحریم های نفتی آمریكا علیه ملت ایران، این كشور ماهانه مجاز به واردات چهار میلیون بشكه نفت از ایران شده است.

به گزارش ایرنا،سازمان گلوبال پلاتس به نقل از مدیر تأمین مواد اولیه شركت پتروشیمی كره جنوبی اعلام كرد با توجه به معافیت سئول برای ادامه خرید نفت از ایران ،این كشور می تواند ماهانه دو یا سه نفتكش بزرگ نفت خام از ایران وارد كند.
بر اساس گزارش شركت ملی نفت كره جنوبی، سئول در سال 2017 به‌طور میانگین 12.32 میلیون بشكه نفت خام از ایران وارد كرد و این مقدار در نیمه سال جدید به 8.34 میلیون بشكه در ماه رسیده است.
شركت اس كی كره جنوبی طی بیانیه‌ای نیز اعلام كرد بعد از معافیت آمریكا،این شركت برای ادامه واردات میعانات گازی از پارس جنوبی ایران آماده است.
به گفته یكی از مقامات پتروشیمی كره جنوبی،سئول به واردات نفت از ایران ادامه می‌دهد.
شركت اس‌كی سومین شركت زنجیره ای كره جنوبی و یكی از بزرگترین ‌ واردكننده نفت خام از ایران در كنار دیگر شركت‌های كره‌ای است و تا جولای سال جاری در حدود یك‌میلیون تن میعانات گازی از پارس جنوبی ایران وارد كرده است.
حدود 70 درصد از نفت خام و میعانات گازی پارس جنوبی ایران به كره جنوبی صادر می‌شود.
بیش از نیمی از نیازهای نفت بسیار سبك كره جنوبی از طریق میدان گازی پارس جنوبی ایران تأمین می‌ شود.
كره جنوبی حدود نیمی از نیاز نفتی خود را از كشورهای عرب حوزه خلیج فارس تامین می كند.
وزارت خزانه‌داری آمریكا اعلام كرد كه هشت كشور می‌توانند همچنان بعد از 5 نوامبر (14 آبان) به واردات نفت از ایران ادامه دهند.
بر اساس اعلام وزارت خزانه‌داری آمریكا، كشورهای چین، هند، كره جنوبی، ژاپن، تركیه، یونان، ایتالیا و تایوان همچنان می‌توانند به واردات نفت از ایران ادامه دهند.
طبق تصمیم دولت آمریكا برای اعمال دوباره تحریم‌های ضد ایرانی، بخش انرژی، كشتیرانی و مالی ایران كه شامل بیش از 700 نهاد و شخص است، در فهرست تحریم‌های آمریكا قرار می‌گیرند و هرگونه تبادل مالی و تجاری با آن‌ها ازنظر آمریكایی‌ها ممنوع می‌شود.
دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریكا 18 اردیبهشت ماه گذشته خروج آمریكا از برجام را اعلام كرد اما بلافاصله دیگر كشورهای امضا كننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ضمن محكوم كردن خروج این كشور از این توافق چندجانبه بین المللی، تاكید كردند كه به برجام پایبند مانده و از تجارت شركت هایشان با ایران حمایت می كنند.
آساق**9473**1600