۱۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۳۵
کد خبر: 83091538
T T
۰ نفر

آدورنو، سويه‌هاي فلسفه هگل را بازگو مي‌كند

۱۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۳۵
کد خبر: 83091538
آدورنو، سويه‌هاي فلسفه هگل را بازگو مي‌كند

تهران- ايرنا- «سويه‌ها» اثر تئودور آدورنو، درباره فلسفه هگل، توسط نشر ققنوس، منتشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگي ايرنا، تئودور آدورنو، فيلسوف و نظريه‌‌پرداز انتقادي مكتب فرانكفورت كه تاثير به سزايي در تفكر مدرن و پست مدرن دارد، با وجود نقد پيشينيان، به برخي فيلسوفان پيش از خود اهميت مي‌دهد و يكي از مهم‌ترين آن‌ها هگل است.
پيوستگي هگل و آدورنو، در ارتباط مفهومي دو اثر، پديدارشناسي روح از هگل و ديالكتيك روشنگري از آدورنو و هوركهايمر، مشخص است آنجا كه روش‌هاي يافتن حقيقت از ميان ايدئولوژي‌ها اهميت پيدا مي‌كند و انديشه در مفهوم خود (نفس) موضوعي پيچيده است.
كتاب «سويه‌ها» اثر تئودور آدورنو، مجموعه‌اي است از درس‌گفتارهاي دانشگاهي، صحبت‌هاي آدورنو در يك برنامه راديويي و نيز سخنراني‌اش در دانشگاه آزاد برلين كه در مراسم بزرگداشت صد و بيست و پنجمين سالگرد درگذشت هگل، بيان شده است.
در اين كتاب مترجمان، «محمد‌مهدي اردبيلي»، «حسام سلامت» و «يگانه خويي» با تلاش خود، درك مفاهيم را ساده كرده‌اند، از سويي ارجاعات متني آدورنو را پس از متن يادداشت آورده‌اند، خود نيز يادداشت‌هايي بر متن افزوده‌اند، منابع ترجمه را معرفي و نيز واژگان تخصصي متن را به صورت سه زبانه، آلماني، انگليسي، فارسي در انتهاي كتاب جمع‌آوري كرده‌اند.
«سويه‌ها» توسط نشر ققنوس، در 120 صفحه و با شمارگان هزار و صد نسخه به بازار كتاب عرضه شده است.
فراهنگ***م.ز*** 1418
۰ نفر