۱۷ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۴۷
کد خبر: 83092756
T T
۰ نفر
عزاداران ایرانشهری در سوگ امام رضا(ع) اشك ماتم ریختند

زاهدان - ایرنا - آیین های سوگواری از شب گذشته و امروز در مساجد و حسینیه های ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان برپاست و سوگواران و عاشقان اهل بیت (ع) با حضور در آیین های عزاداری در فراق شمس الشموس امام مهربانی ها بر سر و سینه زدند.

به گزارش ایرنا سوگواران و عزاداران شهر میزبانان ولایت از صبح امروز پنجشنبه با حضور در هیات های مذهبی در دسته های سینه زنی و زنجیر زنی در خیابان های سطح شهر به عزاداری پرداختند.
مردم ولایتمدار ایرانشهر در سالروز شهادت هشتمین اخبر تابناك امامت و ولایت ندای لبیك یا رضا و یا رضا و یا رضا را در خیابان های این شهر طنین انداز كردند و عشق و ارادتشان به خاندان عصمت و طهارت (ع) را به نمایش گذاشتند.
عشاقان و ارادتمندان به امام رضا (ع) با برپایی ایستگاه های صلواتی و پخت و توزیع نذری و پذیرایی از عزاداران، به ساحت مقدس آن امام همام ابراز ارادت كردند.
مردم ولایتمدار ایرانشهر در سالروز شهادت هشتمین اخبر تابناك امامت و ولایت ندای لبیك یا رضا را در خیابان‌های این شهر طنین انداز كردند و عشق و ارادتشان به خاندان عصمت و طهارت (ع) را به نمایش گذاشتند.
امام رضا(ع) در سال 148 هجری قمری در شهر مدینه به دنیا آمد و روز آخر ماه صفر 203هجری قمری به شهادت رسید.
حرم مطهر امام هشتم حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) در مشهد در همه ایام سال پذیرای مشتاقان خاندان عصمت و طهارت (ع) است كه از استانهای مختلف و نیز خارج از كشور برای زیارت به این شهر سفر می كنند.
7314**3213