۱۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۱۷
کد خبر: 83093094
T T
۰ نفر
سازمان حمایت، نظارت بر بازار را تشدید می كند

تهران- ایرنا- رئیس سازمان حمایت از مصرف كنندگان و تولیدكنندگان با توجه به گزارش های گرانفروشی، از تشدید نظارت این سازمان بر بازار كالا خبر داد و گفت:‌ در این رابطه گزارش های روزانه تهیه می شود.

سیدمحمود نوابی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره ضرورت نظارت بیشتر بر بازار افزود: طرح تشدید بازرسی ها در 31 استان از بهمن ماه سال گذشته ابلاغ شده و با همكاری گشت های مشترك با تعزیرات حكومتی در جریان است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: میزان كاركرد همكاران ما در استان ها نسبت به هفت ماه سال گذشته به طور كامل در حوزه مبارزه با قاچاق كالا و بازرسی ها مشخص است.
وی درباره چرایی نامشخص بودن اثربخشی این نظارت ها برای مردم توضیح داد:‌ «ما هم برخی از گرانی ها را می بینیم؛ دلیل اصلی این است كه مكانیزم رسیدگی به تخلفات جریان عادی خود را طی می كند.»
نوابی ادامه داد: برخی از كالاهای اساسی از اقلام «بازرس محور» ماست؛ برخی كالاها نیز «شكایت محور» است و مردم باید در این زمینه كمك كنند؛ سامانه 124 به طور 24 ساعته در اختیار آنها قرار دارد.
براساس اطلاعیه سازمان حمایت از تولید كنندگان و مصرف كنندگان، شهروندان می توانند با شماره تلفن های 54 و 26200053 برای راهنمایی و هماهنگی نحوه ارایه اطلاعات و ثبت قیمت اقدام تماس گرفته و همچنین تخلف ها را از طریق سامانه 124 برای پیگیری اطلاع دهند.
این مقام مسئول در وزارت صنعت، با یادآوری فرآیند دادگاه بدوی، تجدیدنظر و امكان اطاله ای كه در این چارچوب فراهم می شود، افزود: بیشترین اثربخشی در گشت های مشترك است كه قاضی تعزیرات حضور دارد و بلافاصله جریمه می كند.
«نكته دیگر اینكه در قوانین ما توقف تخلف تا صدور حكم وجود ندارد.»
به گزارش ایرنا، 31 خرداد امسال، سازمان حمایت از تولیدكنندگان و مصرف كنندگان در اطلاعیه ای ثبت قیمت كالاها و خدمات بهره مند از نرخ ارز رسمی در سامانه 124 را الزامی خواند.
همچنین سازمان های حمایت از مصرف كنندگان و تولید كنندگان و تعزیرات حكومتی در اطلاعیه مشتركی در 18 اردیبهشت ماه امسال با این دلیل كه تامین و پرداخت ارز برای همه مصارف قانونی تعریف شده است، بر ممنوعیت هرگونه افزایش قیمت كالا و خدمات به بهانه تغییر نرخ ارز تاكید كردند.
براساس اطلاعیه سازمان حمایت از تولید كنندگان و مصرف كنندگان، شهروندان می توانند با شماره تلفن های 54 و26200053 برای راهنمایی و هماهنگی شیوه ارایه اطلاعات و ثبت قیمت، تماس گرفته و همچنین تخلف ها را از طریق سامانه 124 برای پیگیری اطلاع رسانی كنند.
اقتصام **6984** 2023
۰ نفر