۱۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۴۸
کد خبر: 83093230
T T
۰ نفر
پيروي از سيره پيامبر اعظم(ص) راه نجات بشريت از وضع كنوني است

مهاباد- ايرنا- امام جمعه مهاباد ضمن تسليت سالروز رحلت پيامبر اكرم و شهادت حضرت امام حسن مجتبي (ع) گفت: تنها راه نجات بشريت از ظلمت و جهالت دنيوي پيروي از سيره رسول خدا (ص) است.

ماموستا عبدالسلام امامي در خطبه هاي نمازجمعه اين هفته مهاباد افزود: حضرت محمد(ص)، نور حقانيت و عدل را بر قلب هاي جهانيان تاباند و اسلام را به عنوان تنها راه نجات بخش بشر در طول تاريخ جاودان ساخت.
وي اضافه كرد: روش پيامبر اكرم (ص) اعتدال بود به اين معنا كه طوري حرف مي زدند و رفتار مي كردند كه غالب انسان ها را به سمت خود جلب كنند؛ اگر انسان از حد اعتدال خارج شود، اكثريت افراد را از خود طرد مي كند.
وي بيان كرد: هم خواص و هم توده مردم مشتاق اعتدال هستند و اگر افراط و تفريط در كار باشد، اقليت محدودي دور انسان جمع مي شوند.
امام جمعه مهاباد به برخي خصايص اخلاقي امام حسن (ع) نيز اشاره كرد و گفت: ايشان در حسن اخلاق شباهت زيادي به رسول خدا (ص) داشتند و گفتار و كردارشان همانند پيامبر بودند.
ماموستا امامي افزود: امام حسن (ع) همواره با فقيران و نيازمندان دوست بودند، در كنار آن ها غذا مي خوردند و با آنها ارتباط و مراوده داشتند و مهرباني ايشان در نزد خاص و عام زبانزد بود.
به گزارش ايرنا، 28 صفر سالروز رحلت جانگداز حضرت ختمي مرتبت محمد مصطفي (ص) در سال 11 هجري قمري و بنا به قول معروف سالروز شهادت حضرت امام حسن مجتبي (ع) در سال 49 هجري قمري است.
نماز جمعه اين هفته مهاباد به امامت ماموستا عبدالسلام امامي و با حضور پرشور مردم و مسوولان در مسجد جامع اين شهرستان برگزار شد.
9903/2093