۲۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۱۷
کد خبر: 83095668
T T
۰ نفر
آذربايجان غربي جزو 9 دانشگاه علوم پزشكي برتر كشور است

اروميه- ايرنا- رييس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني آذربايجان غربي گفت: اين استان با اقدامات زيرساختي انجام شده طي پنج سال گذشته در جمع 9 دانشگاه علوم پزشكي برتر كشور قرار گرفته است و روند توسعه زيرساختي نيز همچنان ادامه دارد.

جواد آقازاده روز يكشنبه در بازديد از خبرگزاري جمهوري اسلامي مركز آذربايجان غربي افزود: در ابتداي فعاليت دولت تدبير و اميد در اين استان، مشكلات زيرساختي بسياري در حوزه هاي بهداشتي و درماني وجود داشت كه در اين مدت، اقدامات قابل توجهي براي حل آنها انجام شده كه احداث و توسعه چندين بيمارستان و راه اندازي صدها مركز بهداشتي در شهرستان هاي مختلف از جمله آنهاست.
وي اضافه كرد: علاوه بر آن در اين مدت در شاخص هاي بهداشتي گوناگون از جمله مرگ و مير مادران باردار، مرگ و مير كودكان زير يك سال، توسعه خدمات در مناطق محروم و حواشي شهر و همچنين ارائه خدمات بهداشتي در روستاها رتبه آذربايجان غربي بهبود يافته است.
وي با اشاره به وجود 600 هزار حاشيه نشين در آذربايجان غربي، از نبود امكانات براي ارائه خدمات بهداشتي به اين افراد تا پيش از فعاليت دولت تدبير و اميد خبر داد و بيان كرد: با اقدامات انجام شده در حال حاضر 450 هزار نفر از اين تعداد زير پوشش خدمات بهداشتي رفته اند كه اين امر در كشور كم نظير است.
رييس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني آذربايجان غربي ادامه داد: با راه اندازي اين مراكز جامع، پرونده حاشيه نشينان شهرهاي استان با مراجعه خانه به خانه تكميل شده و در حال حاضر غني ترين اطلاعات درباره اين خانواده ها در اختيار اين دانشگاه است.
آقازاده از برنامه ريزي براي اجراي 534 مركز جامع سلامت به اهتمام دولت تدبير و اميد در آذربايجان غربي خبر داد و گفت: از اين تعداد در پنج سال گذشته بيش از 400 مورد به بهره برداري رسيده است.
وي همچنين با اشاره به توسعه قابل توجه زيرساخت هاي درماني آذربايجان غربي در اين مدت افزود: توسعه بيمارستان هاي امام خميني (ره)، آيت الله طالقاني و شهيد مطهري اروميه، آزمايشگاه مرجع اروميه، كلينيك تدبير و بيمارستان امام خميني (ره) خوي تنها بخشي از اقدامات انجام شده در اين راستا به شمار مي رود.
وي اضافه كرد: علاوه بر آن چندين بيمارستان در شمال و جنوب آذربايجان غربي، مراكز بهداشتي درماني در اروميه و ديگر شهرهاي استان و همچنين امكانات تشخيصي درماني ويژه در شهرستان هاي گوناگون در اين مدت اجرايي شده و در حال خدمت رساني به شهروندان است.
رييس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني آذربايجان غربي با قدرداني از اطلاع رساني فعاليت هاي اين دانشگاه توسط خبرگزاري جمهوري اسلامي گفت: تبيين اين اقدامات توسط رسانه هاي مختلف به ويژه ايرنا در ايجاد رضايتمندي روزافزون شهروندان بسيار اثرگذار است.
رييس خبرگزاري جمهوري اسلامي مركز آذربايجان غربي نيز در اين ديدار با اشاره به توجه ويژه اين خبرگزاري به اطلاع رساني اقدامات نهادهاي مختلف در راستاي ايجاد اعتماد عمومي روزافزون افزود: همه كاركنان ايرنا در استان بر تبيين اقدامات ادارات به ويژه در حوزه بهداشت و درمان اهتمام ويژه اي دارند.
عليرضا فولادي اضافه كرد: اقدامات ارزشمند زيادي در حوزه زيرساختي بهداشت و درمان آذربايجان غربي انجام شده كه خبرگزاري جمهوري اسلامي با حساسيت بسيار زياد اين اقدامات را پوشش داده و در راستاي آشنا كردن مردم با پيشرفت هاي اين بخش خبرهاي بسياري توليد و منتشر كرده است.
به گزارش ايرنا، طرح هاي بهداشتي درماني از جمله مهمترين بخش هاي افتتاحي در سفر آتي رييس جمهوري به آذربايجان غربي است.
2093/7129