۲۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۲۱
کد خبر: 83099575
T T
۰ نفر
مسجد روستاي زلزله زده كاني گوهر جوانرود افتتاح شد

كرمانشاه - ايرنا - مسجد روستاي زلزله زده «كاني گوهر» از توابع بخش مركزي شهرستان جوانرود روز چهارشنبه با حضور مسئولان به بهره برداري رسيد.

به گزارش ايرنا، امام جمعه پاوه در آيين بهره برداري از اين مسجد با قدرداني از خيري كه آن را احداث كرده است، گفت: امروز مسجد خاري در چشم دشمنان اسلام است و وجود حدود 500 مسجد در منطقه اهل سنت كرمانشاه براي دشمنان اسلام ناب پيام دارد.
ماموستا ملا قادر قادري، با بيان اينكه مسجد تنها براي نماز خواندن نيست افزود: مسجد امروز بايد دانشگاهي براي پرورش فكر و روح و بصيرت و آگاهي مسلمانان باشد.
وي به مشكلات و چالش هاي عصر حاضر اشاره كرد و اظهار داشت: زمان حاضر، عصر تفرقه بين مذاهب كلامي و فقهي و هجوم فن آوري و علم جديد و سكولاريسم كه دين و باورهاي ما مسلمانان را تحت تاثيرقرار داده است.
ماموستا قادري خاطرنشان كرد: امروز دشمن با القاي شبهات درصدد جايگزيني علم و عقل به جاي رسالت پيامبر بزرگ اسلام است و اين خطر بزرگي براي مسمانان است.
وي با تاكيد بر بصيرت و دشمن شناسي يادآور شد: ما مسلمانان هيچگاه از دين و آيين خود دست بردار نيستيم و از دين خود كه اسلام ناب است پاسداري خواهيم كرد.
امام جمعه جوانرود نيز به اهميت ساخت مساجد در اسلام اشاره كرد و گفت: در ساخت و احداث مسجد نه تنها كسي كه مسجد مي سازد ثواب مي برد بلكه همه كساني كه به نوعي در ساخت آن نقشي ايفا مي كنند داراي ثواب هستند.
ماموستا ملا احمد فخري ، به دشمني هاي طاغوت و استكبارعليه دين در گذشته اشاره كرد و افزود: امروز مسلمانان در نظام جمهوري اسلامي آزادانه به اداي فرايض ديني خود مي پردازند.
رييس اداره اوقاف و امورخيريه منطقه اورامانات هم گفت: مسجد كاني گوهر با 220 متر زيربنا و با چهار ميليارد ريال اعتبار توسط منصور محمودي خير جوانرودي احداث و بازسازي شده است.
ماموستا ملاهادي رمضاني افزود: هم اكنون 420 مسجد در منطقه اورامانات وجو دارد.
شهرستان جوانرود با بيش از 75 هزار نفر جمعيت در 86 كيلومتري شمال غرب كرمانشاه واقع شده است.
7453/8066