۲۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۰۶
کد خبر: 83099664
T T
۰ نفر

طرح هادي در 18 روستاي سروآباد اجرا مي شود

۲۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۰۶
کد خبر: 83099664
طرح هادي در 18 روستاي سروآباد اجرا مي شود

سنندج - ايرنا - رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي سروآباد از اجراي طرح هادي در 18 روستاي اين شهرستان خبر داد و گفت: عمليات اجرايي برخي از اين طرح ها آغاز شده است.

محمد راست كردار روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: عمليات اجرايي طرح هادي در 6 روستاي بخش مركزي در دست انجام است كه بيش از 70 درصد دارند.
وي افزود: در مجموع براي اجراي طرح هادي در اين 6 روستاي بخش مركزي 11 ميليارد ريال از محل اعتبارات استاني و توازن منطقه اي سال 96 هزينه مي شود.
رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي سروآباد تاكيد كرد: در كميته برنامه ريزي شهرستان در سال جاري 30 ميليارد ريال براي اجراي طرح هادي در 12 روستاي ديگر اين شهرستان با تاكيد ويژه فرماندار سروآباد اختصاص داده شده است.
وي به آسفالت معابر 6 روستا نيز اشاره كرد و اظهار داشت: امسال با اختصاص قير يارانه اي آسفالت معابر 6 روستاي كماله، رودبر، حسين آباد، ژنين، پايگلان و آريان با مساحت بيش از 30 هزار متر مربع انجام شد.
رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي سروآباد تاكيد كرد: براي آسفالت معابر اين 6 روستا در مجموع هشت ميليارد ريال هزينه شده است.
به گزارش ايرنا، طرح هادي روستايي طرحي است كه ضمن ساماندهي و اصلاح بافت موجود، ميزان و مكان گسترش آتي و نحوه استفاده از زمين براي عملكردهاي مختلف از قبيل مسكوني، كشاورزي، تجاري و نيازمندي هاي عمومي روستايي را بر حسب مورد در قالب مصوبات طرح هاي ساماندهي فضا و سكونت گاهايي روستايي و طرح هاي جامع ناحيه اي را تعيين مي كند.
طرح هادي از سال 96 در شهرستان سروآباد اجرا شده است و تاكنون از مجموع 73 روستاي اين شهرستان طرح هادي 33 روستاي به پايان رسيده است.
شهرستان سروآباد با 2 بخش مركزي و هورامان، 73 روستا و جمعيت 50 هزار نفري در فاصله 90 كيلومتري از سنندج مركز استان كردستان واقع شده و 24 كيلومتر مرز با كشور عراق دارد.
7354/9102