۲۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۷:۵۳
کد خبر: 83099902
T T
۰ نفر
استاندار خراسان رضوي از مجتمع سنگان خواف بازديد كرد

گناباد- ايرنا- استاندار خراسان رضوي و هيات همراه روز چهارشنبه از زيرساختهاي مجتمع سنگان خواف بازديد كرد.

سرپرست فرمانداري خواف به خبرنگار ايرنا گفت: استاندار خراسان رضوي در اين بازديد در جريان طرحهاي انجام شده و در دست اقدام مجتمع سنگان خواف قرار گرفت.
عبدالرضا سپهري بازديد از خط اتصال راه آهن خواف به هرات تا ايستگاه شمع تيغ را از ديگر برنامه هاي سفر يك روزه استاندار خراسان رضوي به شهرستان خواف برشمرد.
وي افزود: خط راه آهن خواف به هرات در چهار قطعه با مشاركت ايران و افغانستان در حال احداث است كه 2 قطعه آن به طول 77 كيلومتر در ايران به بهره برداري رسيده، قطعه سوم آن نيز كه توسط ايران در حال ساخت مي باشد در آينده نزديك به بهره برداري مي رسد و قطعه چهارم آن توسط افغانستان احداث مي شود.
وي مهمترين تنگناهاي صنايع اين شهرستان را تامين آب ذكر كرد و اظهار داشت: با توجه به استمرار خشكسالي و كم آبي در خواف صنايع معدني مجتمع سنگان با تنگناها و محدوديتهاي بسيار مواجه هستند.
سرپرست فرمانداري خواف گفت: 15 درصد درآمد سالانه شركتهاي معادن سنگ آهن سنگان خواف به خزانه واريز مي شود تا صرف توسعه و آباداني اين منطقه شود ولي تاكنون اين مبلغ تخصيص نيافته است.
وي افزود: همچنين چهار درصد كرايه حمل و نقل بار وسايل نقليه سنگين بابت كاهش مشكلات و توسعه جاده هاي ارتباطي منطقه به سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي پرداخت مي شود كه اين مبلغ نيز برگشت نداشته و با توجه به تردد روزانه تعداد بسياري وسايل نقليه سنگين از مجتمع سنگ آهن سنگان خواف به استان هاي ديگر اگر اين مبلغ صرف توسعه جاده هاي منطقه شود، بسياري از مشكلات كاهش مي يابد.
معادن سنگ آهن سنگان خواف در مجموع با ذخيره يك ميليارد تن، يكي از 10 معدن بزرگ سنگ آهن جهان است كه تامين كننده خوراك اوليه براي توليد 17.5 ميليون تن كنسانتره، 15 ميليون تن گندله و پنج ميليون تن سنگ آهن است.
مجموعه كانسارهاي سنگ آهن سنگان در وسعتي به طول تقريبي 22 كيلومتر و عرض 10 كيلومتر در 300 كيلومتري جنوب شرقي مشهد واقع است.
2095/ 6053