۲۳ آبان ۱۳۹۷، ۲۰:۵۰
کد خبر: 83100098
T T
۰ نفر

يادمان شهيد چاغروند بايد ثبت ملي شود

۲۳ آبان ۱۳۹۷، ۲۰:۵۰
کد خبر: 83100098
يادمان شهيد چاغروند بايد ثبت ملي شود

ايلام - ايرنا - فرمانده تيپ 184 پياده خرم آباد بر ضرورت ثبت ملي يادمان شهيد چاغروند در دهلران تاكيد كرد.

به گزارش ايرنا، امير علي كرم قادري عصر چهارشنبه در نشست با فرماندار دهلران و مديركل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان ايلام با اشاره به نامه فرمانده كل ارتش جمهوري اسلامي گفت: ثبت اين يادمان در جهت جذب اعتبارات ويژه و مشخص شدن متولي آن ضرورت است.
وي ترويج فرهنگ ايثار و شهادت را از وظايف مسئولان و مردم در جهت مبارزه با تهاجم فرهنگي دشمن ذكر كرد و افزود: نياز است با همكاري بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان ايلام اين يادمان ثبت شود.
فرمانده تيپ 184 پياده خرم آباد يادآور شد: با ثبت اين يادمان مشكل تامين اعتبار آن نيز حل مي شود و در جهت بازديد راهيان نور نيز نقش موثري خواهد داشت.
فرماندار دهلران هم با اشاره به برنامه ريزي براي ايجاد يادمان شهيد چاغروند در روستاي جليزي و اختصاص 700 ميليون ريال در سال گذشته به آن گفت: امسال هم 500 ميليون ريال براي آن اختصاص يافته است.
سيد حسينعلي موسوي افزود: المان شهيد چاغروند و ميداني به اين نام نيز در شهر دهلران با هزينه بالغ بر يك ميليارد و 600 ميليون ريال احداث شده است و آماده هر گونه كمك و همكاري در زمينه تكميل يادمان اين شهيد در روستاي جليزي هستيم.
وي با اشاره به اختصاص يك ميليارد ريال در سال گذشته به يادمان شهداي گمنام دهلران و اختصاص 500 ميليون ريال در سال جاري و همكاري كميته امداد براي كمك در اين زمينه گفت: نياز است بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان تسريع در ساماندهي اين يادمان را به جد دنبال كند.
فرماندار دهلران تاكيد كرد: براي يادمان ها و مسائل فرهنگي كمبود اعتبار نداريم و تا جايي كه ممكن است اعتبار خواهيم گذاشت.
امام جمعه دهلران هم گفت: تكميل يادمان شهيد چاغروند با توجه به قرار گرفتن در مسير عتبات عاليات و راهيان نور ضرورت است.
حجت الاسلام سيد محسن موسوي با اشاره به يادمان هاي دهلران در دوران دفاع مقدس اضافه كرد: همه مسئولان و متوليان بايد تلاش كنند موضوع يادمان هاي شهرستان ملي شود.
مديركل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس ايلام گفت: حفظ ابنيه و اسناد و طراحي و اجرا و ثبت يادمان ها در حوزه اختيارات اين مجموعه است.
سرهنگ محمدرضا شرف بياني گفت: ثبت يادمان شهيد چاغروند ضرورت دارد تا هم بودجه مشخص و هم سهميه راهيان نور داشته باشد و تحويل به يگاني شود.
وي در خصوص ساماندهي شهداي گمنام دهلران گفت: كار به پيمانكار واگذار شده و با توجه به گران شدن قيمت ها مسكلاتي بوجود آمده كه اين موضوع به جد جهت تكميل ساماندهي آن در دستور كار است.
سرلشكر خلبان شهيد غلامرضا چاغروند از خلبانان غيور ارتش جمهوري اسلامي ايران اهل لرستان بود كه ۱۲ مهر ماه سال ۵۹ در منطقه جليزي بخش موسيان شهرستان مرزي دهلران توسط نيروهاي بعثي اسير و سپس به شهادت رسيد و هم اكنون يادماني براي اين شهيد در محل شهادتش ايجاد شده است.
7175/6119