به گزارش ایرنا خیرالله خادمی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح مزبور در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: مسیر ریلی جوین - اسفراین - بجنورد - شیروان به طول 200 كیلومتر اجرا می شود كه هم اكنون قطعه نخست آن به طول 57 كیلومتر در حدفاصل جوین - اسفراین در حال ساخت است كه با تكمیل آن اسفراین به راه آهن تهران - مشهد می پیوندد.
وی افزود: كار زیرسازی این بخش پایان یافته و با توجه به پیشرفت بالای 65 درصدی طرح، امید است با تامین منابع مالی، اجرای طرح شتاب گرفته و ایستگاه آن نیز به مناقصه برده شود.
خادمی گفت: مراحل بعدی این طرح برای اتصال بجنورد، به شبكه ریلی در حال بررسی و پیگیری برای تامین مالی از محل صندوق توسعه ملی است كه با تحقق آن مركز استان خراسان شمالی از طریق جنوب استان به شبكه ریلی كشور متصل می شود.
وی با اشاره به بررسی های صورت گرفته، ارزیابی بخش باقی مانده مسیر ریلی اسفراین - جوین، تملك اراضی و تامین مالی طرح را از مشكلات آن خواند كه قرار است با پیگیری مسئولان شهرستانی، استانی و وزارت راه و شهرسازی برای آن چاره جویی شود.
خادمی افزود: پیمانكار این طرح 150 میلیارد ریال مطالبه دارد كه تلاش داریم با پرداخت آن اجرای پروژه را سرعت بیشتری ببخشیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر زیرسازی این طرح تا اواسط سال آینده به پایان برسد ریل گذاری آن آغاز خواهد شد كه یقینا سرعت كار در این بخش سریعتر خواهد بود.
شهرستان 120 هزار نفری اسفراین در 60 كیلومتری جنوب شرقی بجنورد مركز خراسان شمالی قرار دارد.
5132/7189
معاون وزیر راه و شهرسازی:
راه آهن جوین - اسفراین 2 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
۲۳ آبان ۱۳۹۷، ۲۲:۰۷
کد خبر:
83100145
بجنورد- ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور گفت: تكمیل طرح راه آهن جوین – اسفراین 2 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد كه تلاش می شود با تامین اعتبار، این طرح هرچه زودتر به بهره برداری برسد.