۲۴ آبان ۱۳۹۷، ۷:۴۲
کد خبر: 83100257
T T
۰ نفر
آتش سوزي كاليفرنيا همچنان قرباني مي گيرد

تهران - ايرنا - تعداد قربانيان آتش سوزي جنگل هاي ايالت كاليفرنيا به دليل ناتواني دولت آمريكا در مهار آن به 59 نفر رسيده است و بيش از 130 تن نيز مفقود شدند.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، در حالي كه آتش سوزي جنگل ها در ايالت كاليفرنياي آمريكا به روز هفتم خود رسيده، تاكنون دست كم 59 نفر جان خود را در اين حادثه از دست داده اند.
بزرگترين بخش اين آتش سوزي كه همزمان در سه نقطه از كاليفرنيا در حال وقوع است، آتش سوزي موسوم به «كمپ فاير» است كه در شمال اين ايالت روي داده و تاكنون 56 نفر را طعمه حريق كرده است.
همچنين سه نفر ديگر در آتش سوزي موسوم به «وولزي فاير» در منطقه لس آنجلس جان خود را از دست داده اند. آتش سوزي ديگري كه به «هيل فاير» مشهور است در بخش ديگري از اين ايالت روي داد كه بدون قرباني تقريبا مهار شده است.
مقام هاي محلي گفتند كه كمپ فاير تاكنون بيش از 137 هزار هكتار از جنگل هاي شمالي كاليفرنيا را سوزانده و نزديك به 9 هزار خانه را ويران كرده است.
در حالي كه بيش از 5 هزار نيروي آتش نشان تلاش خود را براي مهار شعله ها اداهه مي دهند، تنها 35 درصد از آتش سوزي مهار شده است.
اين آتش سوزي كه از پنجشنبه گذشته آغاز شده، 52 هزار نفر از مردم منطقه را آواره كرده و مقام هاي ايالتي تنها توانسته اند نزديك به يكهزار و 400 تن را پناه دهند.
شدت و گستره شعله ها به حدي است كه شهر «پارادايس» در اين ايالت را كاملا به خاكستر تبديل كرده است.
متخصصان آتش سوزي هاي طبيعي اين حريق را مرگبارترين آتش سوزي در نوع خود در يك قرن گذشته آمريكا مي دانند.
خشكسالي، هواي گرم منتسب به تغييرات اقليمي و افزايش ساخت مسكن در نزديكي جنگل باعث گسترش و طولاني تر شدن آتش سوزي جنگل در كاليفرنيا شده است.
كاليفرنيا پيش تر هم بارها صحنه وقوع آتش‌هاي سوزي هاي گسترده بوده است.
شبد**9416**1379