ناهید حیدری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: یكی از موضوعاتی كه به عنوان اهداف مهم در تامین اجتماعی پیگیری شده است، استفاده از خدمات غیرحضوری و فناوری اطلاعات است تا بیمه شدگان و مستمری بگیران خدمات بهتر و كم هزینه تری را دریافت كنند.
وی تصریح كرد: این اقدامات برای ارتقای رضایتمندی بیمه شدگان و مستمری بگیران دنبال شده است زیرا هم موجب كاهش رفت و آمد و هم دریافت خدمات به موقع و كم هزینه برای آنها شده است.
حیدری با بیان اینكه 18 نوع خدمت بیمه ای و درمانی به این افراد ارائه می شود، اظهار داشت: غیرحضوری شدن خدمات همچنین باعث می شود كه بیمه شدگان خدمات را در سریع ترین زمان ممكن دریافت كنند زیرا اكنون بسیاری از خدمات به صورت الكترونیكی و غیرحضوری است.
وی با اشاره به اینكه جامعه هدف تامین اجتماعی بسیار گسترده است، تصریح كرد: این سازمان به همه طیف ها و نسل های مختلف شامل نسل پدران و مادران، پدربزرگ ها تا دانشجویان، جوانان، كارگران و كارمندان خدمات ارائه می دهد.
مدیركل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ افزود: البته در میان همه خدماتی كه سازمان تامین اجتماعی به 42 میلیون نفر افراد تحت پوشش ارائه می دهد، ممكن است نارضایتی هایی هم وجود داشته باشد كه همه كاركنان و مسئولان تامین اجتماعی تلاش می كنند تا این نارضایتی ها به حداقل برسد.
وی اضافه كرد: از آنجا كه هدف سازمان تامین اجتماعی ارتقای سطح رضایتمندی است، در سال 95 سند استراتژیك برای سازمان را تدوین كرد تا با این سند، تامین اجتماعی سازمانی برنامه محور شود كه در این زمینه تا سال 1404 برنامه های این سازمان تهیه و تدوین شده است.
حیدری تاكید كرد: همچنین با اجرای پرونده الكترونیك و تولید میلیون ها نسخه الكترونیك هم چندین خدمت در شعب تامین اجتماعی حذف شده است و اكنون خدمات راحت تر در اختیار بیمه شدگان و مستمری بگیران قرار می گیرد.
وی خاطرنشان كرد: همچنین با صدور دفترچه های درمانی بیمه شدگان و مستمری بگیران به صورت غیرحضوری خدمتی دیگر به این افراد ارائه می شود تا در این زمینه هم بدون حضور برای تمدید یا صدور مجدد دفترچه درمانی، خدمات را در منزل خود دریافت كنند.
مدیركل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ گفت: نهضت فناوری اطلاعات در سازمان تامین اجتماعی در پنج سال اخیر رشد فزاینده ای داشته است و امیدواریم بتوانیم همچنان برای ارتقای فعالیت ها، این رشد را شاهد باشیم.
به گفته حیدری، اكنون دریافت و پرداخت فهرست حق بیمه كارفرمایان به صورت اینترنتی، ارائه برگ پرداخت غیرحضوری (اینترنتی) بیمه شدگان اختیاری و حرف و مشاغل آزاد، ابلاغ احكام مطالباتی كارفرمایان و پیمانكاران، ارائه بدهی كارفرمایان، ارائه سوابق و رسیدگی به اعتراض بیمه شدگان تامین، استعلام خدمات بیمه ای و درمانی، صدور دفترچه های درمانی و چندین خدمت دیگر به صورت غیرحضوری است اگرچه با استفاده از كد دستوری (#١٤٢*) بیمه شدگان و مستمری بگیران می توانند تمام خدمات خود را غیرحضوری دریافت كنند.
سازمان تامین اجتماعی با حدود 42 میلیون نفر بیمه شده و مستمری بگیر، 18 نوع خدمت بیمه ای و درمانی به افراد زیرپوشش ارائه می دهد.
این سازمان دارای مراكز مختلف بیمه ای و درمانی است و 356 بیمارستان و درمانگاه تامین اجتماعی بخش قابل توجهی از خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان را به صورت رایگان تامین می كند.
بخش بیمه ای تامین اجتماعی دارای 480 شعبه در سراسر كشور است و خدمات بیمه ای این سازمان از طریق این واحدها به جامعه تحت پوشش ارائه می شود. همچنین برای تسهیل امور و دسترسی آسان تر مردم به خدمات تامین اجتماعی، شعب اقماری و كارگزاری های این سازمان نیز به عنوان واحدهای وابسته به شعب، مشغول فعالیت هستند.
اجتمام* 7268*1834
مدیركل تامین اجتماعی غرب تهران:
فناوری اطلاعات خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی را افزایش داد
۲۴ آبان ۱۳۹۷، ۸:۴۸
کد خبر:
83100330
تهران- ایرنا- مدیركل تامین اجتماعی غرب تهران گفت: 18 نوع خدمت بیمه ای و درمانی به افراد تحت پوشش تامین اجتماعی ارائه می شود كه در پی آغاز نهضت فناوری اطلاعات در این سازمان از پنج سال پیش تاكنون، ارائه بخشی از این خدمات به صورت الكترونیكی و غیرحضوری و بسیار تسهیل شده است.