۹۰ درصد فعالیت‌های بیمه‌ای بازنشستگان غیرحضوری است

تهران - ایرنا - مدیرکل تامین اجتماعی غرب تامین تهران بزرگ گفت: ۹۰ درصد فعالیت‌های بیمه‌ای بازنشستگان در شرایط خاص کرونا، از طریق خدمات غیرحضوری انجام می‌شود.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل غرب تهران بزرگ، حسین امیری‌گنجه در نشست شورای معاونان این اداره کل سخن اظهار داشت: در طول 6 ماهه نخست سال جاری و شرایط سخت کرونا، بیش از چهار هزار نفر از بیمه‌شدگان تهران تحت پوشش اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ به جرگه بازنشستگان پیوستند.

وی افزود: ارائه خدمات بیمه‌ای به جامعه هدف، از جمله بازنشستگان و سالمندان اغلب غیرحضوری است و در شعب و کارگزاری‌ها نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌گیرد.
مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ روند صدور حکم بازنشستگی را نیز کمتر از یک ماه عنوان و اظهار کرد: بعضا اعلام ترک کار از سوی کارفرمایان، جمع‌آوری سوابق بیمه‌ای، اجرای رای کمیته مشاغل سخت و زیان‌آور و پرداخت بدهی از سوی کارفرمایان، آرای دیوان عدالت اداری و تعطیلی کارگاه‌ها موجب می‌شود، صدور حکم بازنشستگی غیرمتعارف گردد.
امیری‌گنجه همچنین اجرای طرح ۳۰۷۰ را اقدامی تحول‌گرا و اثرگذار در مناسبات و توسعه خدمات حضوری سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و افزود: کاهش مراجعان، دریافت خدمت در حداقل زمان از آثار و ارتقای رضایتمندی مخاطبان این طرح ملی خواهد بود.
وی تاکید کرد: بسیاری از خدمات سازمان تامین اجتماعی که حضوری انجام می‌گرفت، در راستای این طرح هم‌اکنون به صورت غیرحضوری صورت می‌گیرد. خدماتی نظیر مشاهده حکم افزایش سالیانه، مشاهده فیش حقوقی صدور گواهی حقوقی مستمری‌بگیران، مشاهده حساب و نحوه مبلغ مستمری بازنشستگی از طرح‌های اثرگذاری است که موجبات رضایتمندی اقشار مختلف را فراهم کرده است.
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ در ادامه دغدغه اصلی بازنشستگان و سالمندان را مسائل اقتصادی، تکریم، بیمه تکمیلی و عدم به‌کارگیری از تجربیات این قشر برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر با همت بی‌شائبه مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، مستمری این قشر طی سال جاری دو مرتبه افزایش یافت.
وی گله‌مندی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی را داشتن سابقه بالا و دریافت مستمری حداقلی برشمرد و گفت: پس از ۱۲ سال متناسب‌‍سازی حقوق مستمری‌بگیران به عنوان یکی از مهمترین مهمترین مطالبات این جمعیت، در هفته تامین اجتماعی سال ۱۳۹۹ با پیگیری‌های مستمر تیم مدیریتی سازمان تامین اجتماعی و مشارکت نمایندگان تشکل‌های بازنشستگی بر مبنای سابقه بیمه‌پردازی و دستمزد مشمول کسر حق بیمه (عدالت بیمه‌ای) به ثمر رسید.
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ تعداد بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش اداره کل غرب را نیز ۳۵۴ هزار نفر عنوان و تصریح کرد: این آمار نشان می‌دهد نسبت شهریور به خرداد سال جاری ۱% افزایش پیدا کرده است و تعداد بازنشستگان اصلی و تبعی این اداره کل ۶۰۴ هزار نفر است.

به گزارش ایرنا، مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز روز گذشته (دوشنبه) از آغاز طرح ۳۰۷۰ در سراسر کشور با هدف کاهش مراجعات حضوری به شعب و کارگزاری‌های این سازمان خبر داد.

به گفته وی، این طرح با ارائه ۳۰ خدمت الکترونیک، ۷۰ میلیون مراجع از مجموع ۹۶ میلیون مراجع تامین اجتماعی به شعب وکارگزاری‌های این سازمان را کاهش می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha