۲۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۱۵
کد خبر: 83100768
T T
۰ نفر

چین در اكتشاف نفت از لیزر بهره می گیرد

۲۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۱۵
کد خبر: 83100768
چین در اكتشاف نفت از لیزر بهره می گیرد

پكن- ایرنا- چین در تلاش است با پیشبرد فناوری های لیزری و ساخت تجهیزات نوین در این قلمرو از لیزرها برای اكتشافات نفتی و حتی فضایی بهره بگیرد.

به گزارش ایرنا روزنامه گلوبال تایمز روز پنجشنبه نوشت: ‌شركت «علوم هوا، فضا و صنعت» در چین در همین راستا موفق به ساخت تجهیزات لیزری شده است كه برای مصارف فوق قابل استفاده خواهد بود.
این شركت اعلام كرده است از تجهیزات لیزری برای اكتشاف نفتی در یك چاه با عمق 5 هزار متر در منطقه ای در شهر شانگهای در شرق چین بهره گرفته است.
بر اساس این گزارش، فناوری لیزر این امكان را به شركت های حفاری می دهد كه تجهیزات نفتی را در عمق چاه های نفتی تحت نظارت قرار داده و از مرتبط بودن آنها اطمینان حاصل كرده و همزمان انتقال دقیق داده ها را تضمین كنند.
این شركت همچنین از فناوری لیزر برای اكتشاف نفتی در یك میدان نفتی در استان شاندونگ در شرق چین بهره گرفته است همچنین آزمایش ها روی این تجهیزات در استان 'جه جیانگ' در شرق و 'سین كیانگ' در شمال غرب چین شروع شده است.
'وو شیایوفونگ' از مسئولان این شركت می گوید فارغ از روش های قدیمی و سنتی حفاری نفتی، با اتكا به فناوری لیزر می توان منابع نفت و گاز را در میادین مختلف انرژی در چین به آسانی جستجو و شناسایی كرد.
او با اشاره به اینكه از این فناوری می توان برای نظارت بر سیارات دیگر نیز استفاده كرد تصریح كرد این فناوری در اكتشافات فضایی و تصویربرداری از سیارات و آگاهی از ارتباطات بین آنها، قابلیت بالایی دارد.
چین در ابتدای سال 2018 میلادی با استفاده از یكی از ماهواره های ارتباطی پرتاب شده كه به فناوری لیزر مجهز بود توانست داده های بی نظیری از فضا و كره زمین بدست آورد.
آساق**231**1904**