۲۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۷:۰۶
کد خبر: 83100939
T T
۰ نفر
انتقاد معاون بیمارستان كیش و پاسخ تامین اجتماعی

كیش - ایرنا - معاون اجرایی بیمارستان كیش ضمن انتقاد از تاخیر درپرداخت مطالبات این بیمارستان اعلام كرد: روند ارائه خدمات درمانی بیمارستان كیش به بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی به علت عدم پرداخت مطالبات، از آذرماه آینده در جزیره كیش متوقف می شود.

به گزارش ایرنا - امیركیانی در گفتگو با ایرنا ، علت این اقدام را نپرداختن مطالبات این بیمارستان از سال 96 تاكنون ذكركرد و افزود: این تاخیر، مشكلات جدی را برای بیمارستان كیش ایجاد كرده است.
وی یاداوری كرد: این مطالبات متاسفانه به دلایل نامعلوم پرداخت نشده و مسئولان امر به درخواست و مكاتبات متعدد بیمارستان هیچ پاسخی نمی دهند.
وی مجموع مطالبات بیمارستان كیش از تامین اجتماعی را بیش از14 میلیارد تومان ذكر كرد و افزود: سازمان تامین اجتماعی هیچ مركز درمانی در جزیره كیش ایجاد نكرده و بیمارستان كیش تنها مركزی است كه به هزاران بیمه شده تحت پوشش آن سازمان خدمات درمانی ارائه می كند.
كیانی اضافه كرد : بیمارستان كیش طبق قرارداد امضا شده با سازمان تامین اجتماعی، تاكنون به تمام تعهدات خود عمل كرده و این درحالیست كه از سال 96 تاكنون نه تنها هیچ وجهی از تامین اجتماعی دریافت نكرده بلكه با افزایش سه برابری كسورات از سال 97 تحت فشار نیز قرار گرفته است.
در این زمینه رئیس هیات امنای بیمارستان كیش نیز این وضعیت را یك چالش جدی در بخش سلامت جزیره عنوان و تصریح كرد: این مسئله ناشی از سیاست های تامین اجتماعی و وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی نیست و با برنامه ها سیاستگذاری های سازمان تامین اجتماعی مطابقت ندارد .
سعید پور علی با اشاره به موقعیت ویژه و جایگاه ملی و بین المللی كیش، نسبت به عدم پرداخت و مطالبات بیمارستان كیش و مشكلات ناشی از آن هشدار داد و از مسئولان امر خواست تا با اولویت به این مسئله رسیدگی كنند .
وی تاخیر در پرداخت مطالبات كیش را نوعی سنگ اندازی و امری غیر سازمانی دانست و افزود: موضوع بیمارستان كیش و مشكلات ناشی از ان مسئله ای عمومی و جمعی است لذا باید با نگاه ملی و در اسرع وقت حل و فصل شود.
** توضیحات مدیردرمان تامین اجتماعی استان هرمزگان **
**مطالبات بیمارستان كیش پرداخت می شود**
دكتر مریم امیری ،مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان هرمزگان در گفتگو با خبرگزای ایرنا كیش با اشاره به اینكه موضوع در حال پیگیری است تصریح كرد: مطالبات بیمارستان كیش به حق است و سازمان تامین اجتماعی این استان این مطالبات را پرداخت خواهد كرد.
وی درخصوص علت تاخیر درپرداخت مطالبات بیمارستان كیش از سال 96 تاكنون گفت: این تاخیرها بطور كلی وجود دارد و اكثربیمارستانها و مراكز درمانی استان اینگونه مطالبات را باتاخیر دریافت می كنند كه بخشی از این تاخیرات ناشی از شرایط اقتصادی است .
وی توضیح داد: آخرین پرداختی سازمان تامین اجتماعی به بیمارستان كیش به مبلغ 5/ 5 میلیارد تومان در بهمن 96 صورت گرفته كه با این پرداخت مطالبات بیمارستان مذكور تا شهریور ماه همان سال تسویه شده و سازمان تامین اجتماعی بطور جدی پیگیر پرداخت سایر مطالبات این بیمارستان از مهر 96 تاكنون است .
امیری همچنین اضافه كرد: مطالبات بیمارستان كیش در بخش پاراكلینیك و خدمات دارویی بترتیب تا آذر 96 و اردیبهشت 97 پرداخت شده است.

** اختلافات بین بیمارستان كیش و تامین اجتماعی از طریق رایزنی و گفتگو قابل حل است**
مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان هرمرگان درخصوص سایر مشكلات و اختلاف های مطرح شده بویژه جذب پزشكان 2 k در بیمارستان كیش، میزان اخذ تعرفه و افزایش سه برابری كسورات گفت: این اختلافها از طریق گفتگو و و رایزنی قابل بررسی است و پیشنهاد ما در این زمینه، برگزاری نشست و جلسات مشترك است .
دكتر امیری درخصوص جذب پزشكان تمام وقت k2 در بیمارستان كیش و رفع موانع آن تصریح كرد: گرچه پزشكان تمام وقت جغرافیایی اجازه فعالیت در سایر مراكز درمانی را ندارند اما این موضوع صرفا در بیمارستان های دانشگاهی قابل پذیرش است و درصورت پیشنهاد قابل بررسی است.
وی در مورد بحث تعرفه ها و افزایش كسورات اضافه كرد: اخذ تعرفه 30 درصدی خدمات بستری است كه از طرف بیمارستان كیش پیشنهاد شده، در صورت نبود منع قانونی بررسی و اجرا می شود.
* دكتر امیری در خصوص جایگاه و موقعیت خاص جزیره كیش و ضرورت نگاه ویژه به بخش سلامت این جزیره گفت: این نگاه وجود دارد و در این زمینه عملا اقدام شده كه نمونه آن محاسبه پرداخت تعرفه های بیمارستان كیش در سطح تعرفه ها بیمارستانهای خصوصی است كه این امر درسایر مناطق اتفاق نیافتاده است .
وی در مورد این نكته كه بیش از 76 هزارنفر بیمه شده اصلی، تبعی و مستمری بگیر در جزیره كیش تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارد و ضرورت ایجاد مراكز درمانی در این جزیره احساس می شود، افزود: در صورت مساعدت لازم از جمله واگذاری زمین یا ساختمان، امكان ایجاد كلینیك سرپایی تامین اجتماعی در جزیره كیش وجود دارد .
1339