۲۶ آبان ۱۳۹۷، ۹:۳۴
کد خبر: 83102055
T T
۰ نفر
الجعفری: جولان را پس می گیریم چه مسالمت آمیز وچه با جنگ

تهران-ایرنا- «بشار الجعفری» نماینده دایم سوریه در سازمان ملل متحد با انتقاد از رأی منفی آمریكا به قطعنامه ای كه بر حاكمیت سوریه بر منطقه جولان اشغالی صحه می‌گذارد، تاكید كرد: جولان بخشی از خاك سوریه است و چه به طور مسالمت آمیز و چه با استفاده از قدرت نظامی آن را پس خواهیم گرفت.

به گزارش خبرگزاری رسمی سویه (سانا)، الجعفری جمعه شب در نشست كمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل متحد بعد از تصویب قطعنامه تایید حاكمیت سوریه بر جولان گفت: تصویب این قطعنامه با اكثریت قریب به اتفاق آرا پیام واضحی به اسرائیل داد مبنی بر اینكه اشغال این منطقه مردود و نقض منشور سازمان ملل و قانون بین‌المللی است.
این قطعنامه كه بر حاكمیت سوریه بر منطقه جولان اشغالی صحه می‌گذارد و همه اقدامات رژیم صهیونیستی در این منطقه را باطل و بی‌اعتبار می‌داند.
با 151 رأی موافق، چهار رأی ممتنع و تنها دو رأی مخالف كه متعلق به آمریكا و رژیم صهیونیستی بود، تصویب شد.
نماینده سوریه در سخنان خود به مخالفت ساكنان جولان اشغالی با سیاست‌های رژیم صهیونیستی در این منطقه از جمله برگزاری انتخابات اشاره كرد و گفت: مردم جولان سوریه همه تلاش‌های رژیم اشغالگر اسرائیل را برای 'یهودی‌سازی' این منطقه ناكام گذاشتند كه آخرین این تلاش‌ها برگزاری انتخابات شورای محلی در ماه گذشته بود.
جعفری در ادامه با اشاره به رأی مخالف امریكا به قطعنامه جولان افزود: ما از رأی مخالف آمریكا به قطعنامه جولان اشغالی غافلگیر نشدیم چرا كه خود آمریكا شریك اصلی نظامی و سیاسی اسرائیل در جنگ ها و تجاوزگری هایش در منطقه است و در دهه های گذشته از هر گونه بازخواست اسرائیل در شورای امنیت به خاطر ارتكاب جنایت هایش جلوگیری كرده است.
الجعفری تصریح كرد: آمریكا با توجه به حضور نیروهایش در خاك سوریه خود یك اشغالگر محسوب می شود كه از تروریست های داعش در دو منطقه التنف و شمال دیرالزور و در بسیاری از كشورهای دیگر دفاع و حمایت می كند. این كشور از طریق شركت های نفتی در منطقه اشغالی جولان با اسرائیل در غارت سرمایه های طبیعی جولان مشاركت می كند كه این اقدام با همه عرف ها و قوانین بین المللی در تضاد است.
رژیم صهیونیستی در جریان جنگ ژوئن ۱۹۶۷ بلندی‌های جولان را به اشغال خود درآورد و اخیرا تلاش می‌كند با لابی و فشارهای خود، آمریكا را مجبور كند جولان را به عنوان بخش از فلسطین اشغالی به رسمیت بشناسد.
خاورم**9366**1049
۰ نفر