۲۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۳۲
کد خبر: 83102145
T T
۰ نفر
استاندارد بوشهر از ورود 20 محموله خارجی به كشور جلوگیری كرد

بوشهر- ایرنا- مدیركل استاندارد استان بوشهر گفت: بازرسان این اداره كل از ورود 20 محموله كالای غیراستاندارد چینی به گمرك های این استان جلوگیری كردند.

به گزارش ایرنا، محمد رحیم بهره مند روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: مقابله با ورود كالاهای غیراستاندارد را به عنوان یك برنامه و اولویت مهم در دستور كار داریم و كارشناسان استاندارد نظارت و كنترل مستمری در این زمینه دارند.
وی اضافه كرد: در بازرسی های صورت گرفته در هفت ماه سال جاری در گمرك های این استان، 20 محموله كالای غیر استاندارد شامل كلاه ایمنی موتورسیكلت، ابزار آشپزخانه، انواع آچار، پیچ و مهره و كالاهای برقی ساخت كشور چین غیر استاندارد اعلام و از ورود آنها به كشور جلوگیری شد.
57 آزمایشگاه همكار در زمینه آزمون كالاهای وارداتی و صادراتی و تدوین استاندارد دراستان بوشهر فعالیت دارند.
این شمار آزمایشگاه ها با سرمایه گذاری 500 میلیارد ریالی در استان بوشهر راه اندازی شده كه با فعالیت آنها این استان به یكی از قطب های آزمایشگاهی در كشور تبدیل شده است.
این آزمایشگاه ها یكهزار و 607 قلم كالا را مورد آزمون قرار می دهند كه روند صادرات و واردات كالا در بندر بوشهر را به میزان قابل توجهی سرعت بخشیده است.
هم اكنون آزمون استاندارد 100 درصد كالاهای تولیدی استان بوشهر و 95 درصد از كالاهای صادراتی و وارداتی در بندر بوشهر در این استان صورت می گیرد.
عمده فعالیت های آزمایشگاه های همكار در قالب نظارت بر كیفیت كالاهای وارداتی و صادراتی و تدوین استانداردها تعریف شده است.
7212/6043