۲۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۴۶
کد خبر: 83102847
T T
۰ نفر

رهاسازي آب از سد مهاباد به درياچه اروميه آغاز شد

۲۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۴۶
کد خبر: 83102847
رهاسازي آب از سد مهاباد به درياچه اروميه آغاز شد

مهاباد- ايرنا- رييس اداره امور آب مهاباد گفت: رهاسازي آب از سد مهاباد با هدف احياي درياچه اروميه به سمت اين درياچه آغاز شد.

رضا جهيني روز شنبه در حاشيه رهاسازي آب سد مهاباد در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين رهاسازي از امروز و طبق مصوبات ستاد احياي درياچه اروميه و به صورت همزمان از سه سد شهرچايي اروميه، زولاي سلماس و سد مهاباد انجام مي شود.
وي اضافه كرد: طبق برنامه ريزي هاي انجام شده در مدت 20 روز، 28 ميليون مترمكعب آب از سد مهاباد به سمت درياچه اروميه رها مي شود.
وي با اشاره به اينكه سال گذشته نيز 12 ميليون مترمكعب آب از سد مهاباد به سمت درياچه اروميه رها شده بود، اظهار داشت: رهاسازي آب از سد مهاباد با حجم 20 مترمكعب در ثانيه صورت مي گيرد و ميزان توليد برق در نيروگاه سد سه مگاوات در ساعت است.
رييس اداره امور آب مهاباد گفت: هم اكنون 81.48 ميليون متر مكعب آب در پشت سد مهاباد ذخيره شده است كه اين مقدار در سال گذشته 66.63 ميليون مترمكعب بود.
وي اضافه كرد: همچنين ميزان تراز درياچه سد مهاباد يك هزار و 344.78 متر است كه سال گذشته اين مقدار يك هزار و 342 متر بود.
به گزارش ايرنا، سد مهاباد داراي 197 ميليون مترمكعب ظرفيت اسمي و 172 ميليون مترمكعب ظرفيت مفيد است كه علاوه بر تامين آب شرب شهر، بيش از 12 هزار هكتار از اراضي كشاورزي اين شهرستان را نيز زير پوشش قرار مي دهد.
سد مهاباد كه در ضلع غربي اين شهر احداث شده، تنها يك كيلومتر با شهر فاصله دارد و به همين لحاظ نزديكترين سد به مناطق مسكوني در جهان به شمار مي آيد.
3020/6185/2093