۲۷ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۰۹
کد خبر: 83104108
T T
۰ نفر
رشد حوزه كتاب با آنچه انتظار داریم متغایر است

تهران _ ایرنا _ معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رشد حوزه كتاب با آنچه كه انتظار داریم متغایر است از این رو وظیفه ما را برای حل مشكلات دو چندان می شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، محسن جوادی عصر یكشنبه در آیین اختتامیه كتاب و رسانه در محل موسسه خانه كتاب، به نقش بی بدلیل رسانه ها اشاره كرد و گفت: بهترین كسانی كه برای رفع مشكلات كمك خوبی محسوب می شده و در جبهه متحد فعالیت می كنند اهالی رسانه هستند.
به گفته وی اهالی رسانه همچنین بهترین افراد ی هستند كه با تذكرخود رویه حركت گروه كتاب، ناشران و مخاطبان را به یكدیگر متصل می كنند پس همواره شایسته قدردانی اند.
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح كرد: طی چهار پنج سال گذشته در حوزه تولید كتاب، تالیف، چاپ، نشر، توزیع و دیگر موارد مربوط به عرصه كتاب اشكالاتی وجود داشته كه موردقبول ما است ازاین رو بسیار خرسند هستیم كه با قلم خبرنگاران با این مشكلات با نگاه دلسوزانه آنها آشنا شده و درصدد رفع آنها برآمدیم.
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنان خود از اصحاب رسانه به عنوان بهترین دوستان برای ناشران و اهالی قلم یاد كرد كه باید برای همه نوع همكاری ها از آنها تشكر و قدردانی كرد.
جوادی همچنین نقش رسانه را در به شهرت رسیدن نویسندگان، كتاب ها و ناشران مهم دانست و افزود: معمولاا رسانه‌ها نخستین محلی به شمار می روند كه اهالی قلم و نویسندگان تجربه‌های خود را در آن عرضه و به مرور در این رسانه‌ها رشد می‌كنند.
وی در ادامه بر حل مشكلات اهالی رسانه تاكید كرد و گفت: برخی مشكلات این ساختاری است لذا بهترین جایی كه مشكلات در آن حل می‌شود، خود رسانه‌ هستند.
معاون وزیر فرهنگ تاكید كرد: یكی دیگر از نكات جشنواره كتاب و رسانه پایداری آن است، اینكه جشنواره‌ها پایدار بوده و در برگزاری استمرار داشته باشند.
جوادی با بیان اینكه خوشبختانه در هفدهمین دوره این جشنواره حلقه قابل توجهی از اتصال كتاب و رسانه ایجاد شده استف ابراز امیدواری كرد در آینده نیز این پیوند و اتصال همواره استمرارو ادامه داشته باشد.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به اهمیت موضوع رسانه در حوزه كتاب هم اشاره كرد و اظهار داشت: در بسیاری از كشورها، مردم قبل از اینكه كتابی خریداری كنند اول به رسانه‌ها سر می‌زنند، كتاب را جستجو و نقدها را ‌خوانده و سپس برای خرید آن اقدام می‌كنند.
وی یادآور شد: براین باورم رسانه‌ها در ارتقای كیفیت كتاب‌ها اهمیت و نقش تاثیر گذار و ویژه‌ای ایفا می كنند كه باید براین مهم اهتمام داشت.
در ادامه این مراسم با حضور معاونین فرهنگی ، امور هنری و مدیر عامل خانه كتاب از برترین های هفدهمین دوره جشنواره كتاب و رسانه تجلیل شد.
فراهنگ ** 1355 ** 1418
۰ نفر