۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۲۹
کد خبر: 83104781
T T
۰ نفر

200 تن برنج وارداتی به استان مركزی اختصاص یافت

۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۲۹
کد خبر: 83104781
200 تن برنج وارداتی به استان مركزی اختصاص یافت

اراك - ایرنا - معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزی گفت: 200 تن برنج وارداتی تایلندی به این استان اختصاص یافت.

«جعفر اصغری» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این سهمیه برنج وارداتی در 2 نوع تایلندی هومالی و رده ب است كه مباشران استان برای دریافت این محموله به شركت غله و خدمات بازرگانی كشور معرفی شده اند.
وی ادامه داد: برنج های وارداتی پس از انتقال به استان به 16 مركز خرید بزرگ از قبیل فروشگاه های رفاه ، اتكا و تعاونی های استان ارسال و با قیمت های 52 هزار و 40 هزار ریال بین مصرف كنندگان توزیع می شود.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزی اضافه كرد: 200 تن شكر نیز از كارخانه تولید شكر فیروزكوه از سوی این سازمان خریداری شده و اكنون آماده تحویل است كه با قیمت 30 هزار ریال بین مصرف كنندگان توزیع می شود.
وی بیان كرد: چهار تن گوشت گوسفندی گرم نیز از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خریداری شده و در حال توزیع به فروشگاه های بزرگ استان است كه با قیمت 320 تا 370 هزار ریال بین مصرف كنندگان توزیع می شود.
اصغری توضیح داد: توزیع كالاهای اساسی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت براساس مصوبات كارگروه تنظیم بازار كالای اساسی كشور در هفتم خرداد ماه امسال است كه از صدور این مصوبه تا كنون 211 تن گوشت گوسفندی گرم وارداتی از كشورهای استرالیا و آسیای میانه از طریق چهار مباشر استان جذب و در 16 فروشگاه بزرگ با قیمت مصوب 320 تا 370 هزار ریال توزیع شده است.
وی ادامه داد: 547 تن گوشت قرمز منجمد همچنین از 18 مردادماه امسال تاكنون در استان جذب و با قیمت 290 هزار ریال بین مصرف كنندگان توزیع شده است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مركزی اضافه كرد: 807 تن مرغ منجمد نیز با قیمت مصوب 82 هزار ریال امسال بین مصرف كنندگان توزیع شده و در صورتی كه قیمت مرغ گرم از 95 هزار ریال بالاتر رود ظرفیت توزیع دوباره مرغ منجمد با هدف تنظیم بازار این كالا در استان وجود دارد.
وی اظهار داشت: تمامی مراحل خرید، واردات به استان، توزیع بین فروشندگان و مصرف كنندگان با نظارت كامل بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف استان انجام می شود و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی افراد و یا دستگاه های توزیع كننده، بازرسان گزارشات مذكور را به دستگاه قضایی گزارش می كنند.
16 فروشگاه بزرگ از قبیل رفاه، اتكا و تعاونی ها برای فروش كالاهای اساسی با نرخ مصوب دولتی در نقاط مختلف استان مركزی تعیین شده است.
استان مركزی یك میلیون 440 هزار نفر جمعیت، 12 شهرستان و 33 شهر دارد.
3017/6013/