۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۱۷
کد خبر: 83105240
T T
۰ نفر

خريد كتاب بايد در سبد اقتصادي خانوارها قرار گيرد

۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۱۷
کد خبر: 83105240
خريد كتاب بايد در سبد اقتصادي خانوارها قرار گيرد

سنندج - ايرنا - فرماندار سنندج با اشاره به اينكه سرانه مطالعه در كشور وضعيت مطلوبي ندارد، گفت: بايد فكر اساسي براي قرار گرفتن كتاب در سبد اقتصادي خانوارها كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، ابراهيم زارعي روز دوشنبه در مراسم بازگشايي و توسعه موسسه نشر فرهنگ كردستان در سنندج با اشاره به اينكه پايين بودن سطح مطالعه و كتابخواني در كشور نگران كننده است، اظهار داشت: كاهش تيراژ كتاب از ديگر مباحث نگران كننده در جامعه است.
وي اضافه كرد: سال 55 تيراژ چاپ نخست يكي از كتاب هاي شفيعي كدكني به نام كوچه باغ هاي نيشابور 25 هزار نسخه بود كه در عرض يك ماه به چاپ دوم با تيراژ 35 هزار جلد رسيد.
فرماندار سنندج افزود: امروز شرايطي پيش آمده كه تيراژ كتاب ها حتي كتاب هاي درسي نيز به 500 جلد كاهش يافته و اين در شان مردم فرهنگي ايران نيست.
وي يادآور شد: درست است كشور ما اكنون در جنگ اقتصادي با دشمن قرار دارد ولي اين امري توجيه پذير براي نخريدن كتاب و با مطالعه نكردن نيست.
زارعي با اشاره به اينكه بايد فكري براي قرار گرفتن كتاب در سبد اقتصادي خانوار كرد، گفت: اگر تاريخ را مطالعه كنيم متوجه خواهيم شد حتي قبل و بعد از اسلام هم كتاب براي مطالعه وجود داشته است.
فرماندار سنندج تاكيد كرد: براساس نوشته يك نويسنده خارجي در دوره آل بويه در شيراز15 هزار نسخه كتاب خطي وجود داشته و اين علاقمندي مردم ما به حوزه علم ودانش و كتاب را نشان مي دهد.
مسئول نشر فرهنگ كردستان هم در اين مراسم گفت: در زماني كه بسياري از مردم سرمايه هاي خود را به سمت خريد ارز مي برند با توجه به دغدغه هاي فرهنگي كه داشتم تصميم به سرمايه گذاري در حوزه كتاب و كتابخواني گرفتم.
خشايار متاپور افزود: متاسفانه رسانه هاي خارجي شرايط اقتصادي ايران را بحراني تر از آنچه هست نشان مي دهند و اين بر روحيه مردم تاثير منفي زيادي گذاشته است.
نشر فرهنگ كردستان از اواخر سال 75 فعاليت خود را آغاز كرد و امروز در پنجمين روز از هفته كتاب و كتابخواني با حضور رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان، مديران كل فرهنگ و ارشاد اسلامي و كتابخانه هاي عمومي، رئيس حوزه هنري استان و جمع ديگري از علاقمندان به حوزه كتاب فاز توسعه ايي آن در خيابان شهيد تعريف سنندج افتتاح شد.
7348/9102