۲۹ آبان ۱۳۹۷، ۸:۴۸
کد خبر: 83106144
T T
۰ نفر
طرح تفصيلي شهر سرگز احمدي حاجي آباد به تصويب رسيد

بندرعباس- ايرنا- مدير شهرسازي و معماري اداره كل راه و شهرسازي هرمزگان از تصويب طرح تفصيلي شهر سرگز احمدي در شورايعالي شهرسازي و معماري ايران خبر داد.

به گزارش ايرنا، ابراهيم رستم گوراني دوشنبه شب در نشستي در همين رابطه با اشاره به ابلاغ اين مصوبه و جزئيات طرح توسعه و عمران (جامع) و تفصيلي شهر سرگز احمدي گفت: براساس مطالعه صورت گرفته، اهداف پيش بيني شده جهت توسعه اين شهر در افق 10 ساله اين طرح محقق خواهد شد.
وي افزود: اين شهر در سال 90 داراي يكهزارو 170نفر جمعيت بوده كه در افق 1405 با محدوده اي به ميزان 135 هكتار و جمعيت دو هزار نفر پيش بيني شده است.
گوراني با بيان اينكه نرخ رشد پيشنهادي در اين دوره 7/4درصد است، گفت: مساحت حريم پيشنهادي اين شهر نيز 925 هكتار است كه در آن با توجه به وجود ظرفت هاي بالقوه طبيعي نقش و عملكرد غالب گردشگري و كشاورزي نيز ديده شده است.
وي بيان داشت: با توجه به اينكه زمان زيادي از ارتقاي سرگزاحمدي به شهر نمي گذرد،ضرورت برنامه ريزي براي توسعه اين شهر تازه تاسيس و لزوم خدمات رساني بيشتر در قالب طرح هاي توسعه و عمران شهري به ويژه طرح جامع و تفصيلي اين شهر از اهميت ويژه اي برخوردار است.
مدير شهرسازي و معماري اداره كل راه و شهرسازي هرمزگان خاطرنشان كرد: استراتژي اصلي در طراحي اين شهر، الگوي توسعه درون زا و استفاده حداكثري از زمين و صرفه اقتصادي است.
گوراني تصريح كرد: اميدواريم با توجه به اهميت اجراي طرح هاي عمراني در اين شهر، طي يك يا دو ماه آينده طرح تفصيلي شهر سرگز احمدي به تصويب مراجع ذيربط برسد.
شهرستان حاجي آباد در 170 كيلومتري شمال بندرعباس مركز استان هرمزگان واقع شده و شهر سرگز احمدي از توابع اين شهرستان و در فاصله 122 كيلومتري شرق آن واقع شده است.
7198/6048