ياسر نانكلي روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا هدف از اجراي اين طرح را تقويت سطح علمي، مهارت ها و شايستگي هاي معلمان دانست و افزود: در اين طرح سعي مي شود با مشاركت معلمان و با هدايتي كه مديران مدارس خواهند داشت، نيازهاي اصلي معلمان از طريق آنها و مديران شناسايي شده و با استفاده از روش هاي گفت و شنودي از تجربه معلمان استفاده شود.
وي اظهار داشت: در اين طرح اختيار به دست مديران سپرده خواهد شد تا آموزش هايي كه برگزار مي شود، متناسب با دانش، نگرش، مهارت هاي لازم و در راستاي رفع نيازهاي واقعي معلمان باشد.
نانكلي عنوان كرد: محور تمامي نيازها در پيش بيني فرصت ها و موقعيت هاي لازم براي توسعه حرفه اي آموزگاران بايد خود معلمان باشند.
وي با اشاره به اينكه اين طرح جايگزين دوره ضمن خدمت معلمان دوره ابتدايي شده است ادامه داد: تمامي تلاش ما بر اين است تا فرصت هاي ياد دهي، يادگيري و هزينه اي كه مصرف مي شود به صورت هدفمند باشد و نيازها را رفع كند.
معاون آموزش ابتدايي آموزش و پرورش همدان افزود: مشاركت فعال و مداوم معلمان در همه مراحل توانمندسازي شامل تبيين نيازها، اولويت بندي و برنامه ريزي بايد مدنظر قرار گيرد.
نانكلي افزود: برنامه كارآمد با هدف رشد تخصصي و مهارت حرفه اي معلمان و تقويت هويت مدرسه و بهبود جايگاه آن در رشد حرفه اي و توانمندسازي معلمان در سال تحصيلي جاري به صورت آزمايشي در 40 مدرسه اجرا مي شود.
در سال تحصيلي 98-97 نزديك به 287 هزار دانش آموز در مدارس استان تحصيل مي كنند كه 165 هزار تن از آن ها را دانش آموزان دوره ابتدايي تشكيل مي دهند.
9904/2087
همدان-ايرنا- معاون آموزش ابتدايي آموزش و پرورش همدان گفت: طرح كارآمد كه از سال تحصيلي گذشته آغاز شده، امسال نيز به صورت آزمايشي در 40 مدرسه مقطع ابتدايي اين استان اجرا مي شود.