۲۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۷:۲۷
کد خبر: 83107035
T T
۰ نفر

فرماندار:

30 درصد ذخيره طلاي كشور در تكاب است

۲۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۷:۲۷
کد خبر: 83107035
30 درصد ذخيره طلاي كشور در تكاب است

مهاباد- ايرنا- فرماندار تكاب گفت: اين شهرستان با دارا بودن 2 معدن بزرگ طلا و ذخيره 32 ميليون و 700 هزار تن كانسنگ طلا، 30 درصد از ذخاير اين ماده ارزشمند فلزي كشور را در خود جاي داده است.

به گزارش ايرنا، علي مكرمي روز سه شنبه در جلسه شوراي اداري تكاب افزود: معادن طلاي زرشوران و آقدره اين شهرستان از بزرگترين معادن طلاي كشور است كه هم اينك سه واحد توليد طلا در كنار اين معادن فعاليت مي كند.
وي با تاكيد بر اينكه سهم تكاب از اشتغال در حوزه معادن طلا بايد افزايش يابد، بيان كرد: هم اكنون يكهزار و 880 نفر در معادن و كارخانه هاي طلاي تكاب مشغول به كار هستند كه با توجه به حجم بالاي ذخيره معدني و استخراج طلا رقم بسيار ناچيزي است.
وي ادامه داد: اين شهرستان علاوه بر پتانسيل هاي معدني داراي ظرفيت هاي مهمي در بخش گردشگري، هنر خوشنويسي، فرش دستباف و صنايع دستي است اما تاكنون به توسعه مطلوب و متناسب با ظرفيت هاي خود نرسيده است
فرماندار تكاب اظهار داشت: مشكلات و كمبودهاي متعدد از جمله راه دسترسي نامناسب، تجهيزات و امكانات بهداشتي و درماني محدود، نبود فاضلاب شهري و بيكاري، مردم و مسوولان تكاب را آزار مي دهد.
وي با اشاره به دورافتاده بودن تكاب بيان كرد: اين شهرستان بيش از 300 كيلومتر با مركز استان و 540 كيلومتر با تهران فاصله دارد و از اين رو نيازمند توسعه جاده اي و وجود امكانات مناسب است.
به گزارش ايرنا، 2 معدن طلا در آذربايجان غربي وجود دارد كه در مناطق زرشوران و آقدره تكاب قرار دارند.
تكاب با 81 هزار نفر جمعيت در جنوب آذربابجان غربي واقع شده است.
7514/6185/2093