۲۹ آبان ۱۳۹۷، ۲۰:۴۰
کد خبر: 83107238
T T
۰ نفر
19هزار دانشجوی افغانستانی در ایران مشغول تحصیل هستند

تهران -ایرنا - مسئول امور دانشجویی سفارت افغانستان گفت: 19 هزار دانشجو افغانستانی و پنج هزار و 200 طلبه در دانشگاه ها و حوزه های علمیه ایران تحصیل می كنند.

جمال انصاری عصر سه شنبه در همایش همدلی و همفكری دانشجویان دانشگاه های آزاد استان تهران كه به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند برگزار شد، با تاكید براینكه برگزاری این همایش ها می تواند باعث شناخت بیشتر دانشجویان 2 كشور شود اظهار داشت: بدون شك ایران و افغانستان دارای یگانگی فرهنگی و سرنوشت مشترك هستند.
وی افزود: باید به دنبال شناخت بیشتری باشیم و این مهم از راه علمی و فرهنگی بیشتر محقق می شود.
این مقام مسئول با اشاره به اینكه در حوزه یگانگی فرهنگی دو كشور دارای مفاخر مشتركی هستند، خاطر نشان كرد: 19 هزار دانشجو افغانستانی در تمامی دانشگاه های كشور و 5 هزار و 200 طلبه و روحانی افغانستانی در ایران در حال تحصیل هستند كه سرمایه علمی و ملی كشور افغانستان بوده و در آینده به عنوان سفیرانی برای اسلام خواهند بود.
انصاری تاكید كرد: انتظار داریم دانشگاه ها توجه ویژه ای نسبت به دانشجویان افغانستانی داشته باشند و همانطور كه ملت افغانستان دوران سختی را سپری می‌كند، این شرایط خاتمه پیدا كند و با گفتمانی روشن فكرانه باید از ظرفیت های فعلی استفاده كنیم.
همچنین محمود صفری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند در این همایش بیان كرد: نباید احساس كنیم كه فاصله ای بین ایران و افغانستان وجود دارد.
وی با بیان اینكه این همایش توسط كانون بین المللی راه نو برگزار شده است، افزود: با توجه به اینكه هفته وحدت در پیش است، باید این وحدت را بین كشور ایران و افغانستان حفظ كنیم.
صفری تصریح كرد: اتباع افغانستانی در ایران شرایط خوبی دارند و این آرامش و امنیت از بركات انقلاب اسلامی است؛ علم و دانشی كه امروز دانشجویان افغانستانی فرا می گیرند برای ساختن آینده كشور خود بسیار مفید و موثر است.
در پایان این مراسم از 6 دانشجوی برتر افغانستانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند تقدیر شد.
تهرام/7246//1348