۳۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۷:۲۸
کد خبر: 83108399
T T
۰ نفر

توسعه فرهنگ كتابخوانی از ضرورت های جامعه است

۳۰ آبان ۱۳۹۷، ۱۷:۲۸
کد خبر: 83108399
توسعه فرهنگ كتابخوانی از ضرورت های جامعه است

شهركرد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهركرد توسعه فرهنگ كتابخوانی را از ضرورت های امروز جامعه دانست و گفت: تحقق این مهم گرچه نیازمند ایجاد زیرساخت هاست اما باید در حوزه فرهنگسازی بیش از پیش فعالیت كرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی نكونام روز چهارشنبه در جمع كتابداران افزود: انسان در مسیر تكامل باید مدام ضعف های خود را شناسایی كند و بكوشد تا این ضعف را برطرف كند.
وی با بیان اینكه رفع ضعف ها و تقویت اندیشه ها جز با مطالعه و كتابخوانی میسر نمی شود، گفت: باید زمینه مطالعه و كتابخوان شدن مردم را بیش از پیش فراهم كرد.
امام جمعه شهركرد با تاكید بر كاستی های موجود در جامعه در خصوص پایین بودن سرانه مطالعه، تصریح كرد: این كاستی ها را باید در ابتدا شناسایی كرد و در جهت رفع آن بطور كارشناسی شده و علمی اقدام كرد.
وی ادامه داد: هم اینك وضعیت كتابخوانی در كشور و استان مطلوب نیست ولی این وضعیت منافی تلاش های صورت گرفته توسط نهاد كتابخانه های عمومی كشور در خصوص توسعه و ترویج فرهنگ كتابخوانی نیست .
نكونام، تربیت نسلی كتابخوان را از مهمترین اهداف دانست و گفت: در كنار فراهم كردن زیرساخت ها باید با تبلیغات و اقدامات فرهنگی موثر مردم را به سمت مطالعه جذب كرد.
وی خاطرنشان كرد: دستگاه های فرهنگی به ویژه نهاد كتابخانه های عمومی كشور باید با خلاقیت لازم و هم افزایی و همگرایی در توسعه فرهنگ كتابخوانی بكوشند.
مدیركل كتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به كسب رتبه برتر انجمن كتابخانه های عمومی استان در سطح كشور اظهار داشت: تلاش برای توسعه فرهنگ كتابخوانی در استان، ارسال كتاب به مناطق محروم، تجلیل از كتابداران و كتابخوان های برتر، برگزاری مسابقات فرهنگی، برگزاری نشستهای نقد و بررسی كتاب، حضور كتابداران در مدارس و معرفی فعالیتهای فرهنگی كتابخانه ها، برپایی نشست های كتابخوان در مدارس و دیگر برنامه های كتاب محور از مهمترین فعالیت این نهاد در سالجاری بوده است.
به گزارش ایرنا، بیست و ششمین دوره هفته كتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حالِ خوشِ خواندن» از تاریخ 24 آبان تا یكم آذرماه با مشاركت بیش از 60 نهاد و سازمان در سراسر كشور در حال برگزاری است.
همزمان با این هفته 456 عنوان برنامه در چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.
7363/6021