۳ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۴۲
کد خبر: 83110993
T T
۰ نفر
نصب تجهيزات نخستين كارخانه آهن اسفنجي ايراني در چين آغاز شد

تهران- ايرنا- سرپرست سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو) از آغاز نصب نخستين كارخانه توليد آهن اسفنجي به روش ايراني «پرد» در چين خبر داد.

به گزارش روز شنبه ايرنا، يكي از مهمترين دستاوردهاي كسب شده در سال هاي گذشته بهينه سازي فرايند توليد فولاد به روش PERSIAN REDUCTION است كه با نام تجاري پرد (PERED) توسط شركت مهندسي معادن و فلزات (MME) به عنوان نقطه اي عطف در صنعت فولاد كشور معرفي شده است.
فناوري پرد بومي سازي شده با تكيه بر اصول علمي و تجربه متخصصان ايراني است. با روشن شدن مشعل هاي فولاد شادگان به عنوان نخستين طرح فولادي PERED كشور، گامي بلند در مسير جديد براي توليد آهن اسفنجي كشور آغاز شد. فناوري پرد با ظرفيت صادرات دانش فني آن آينده صنعت فولاد را تضمين مي كند.
يكي از مهمترين مزيت هاي فناوري پرد، كاتاليست هاي منحصر بفرد آن است كه با ويژگي طول عمر بيشتر و تسريع در شكست گازهاي احيايي در قلب «ميفرمرهاي فولادي» PERED مي تپد.
به گزارش تارنماي وزارت صنعت، معدن و تجارت، «جمشيد ملارحمان» سرپرست ايميدرو اظهار داشت: توليد آهن اسفنجي به روش ايراني پرد در چين، نخستين پروژه برون مرزي ايران در آهن اسفنجي است.
وي بيان داشت: اين طرح به طور مشترك بين ايران و چين انجام مي شود كه نقش شركت ايراني مهندسي معادن و فلزات، ارايه فناوري و تامين بخشي از تجهيزات است.
اين مسئول ابراز اميدواري كرد كه كارخانه احياي مستقيم ايراني (PERED) به ظرفيت 300 هزار تن، سال آينده به بهره برداري برسد.
ملارحمان گفت: مسئولان شركت چيني «سي اس تي ام» در جلسه اي مشترك ضمن ارايه توضيحاتي درخصوص روند پيشرفت پروژه، تمايل خود را براي امضاي تفاهم نامه همكاري مشترك و اخذ ليسانس پرد به نمايندگي از شركت مهندسي معادن و فلزات براي بازاريابي در چين را داشتند كه اين موضوع در حال انجام است.
سرپرست ايميدرو يادآور شد: برنامه همكاري شركت مهندسي معادن و فلزات ايران در پيشبرد پنج پروژه استاني (طرح هاي فولادي) در داخل كشور همچنان در حال اجراست.

** پيشنهاد عماني ها روي ميز شركت ايراني
برپايه گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، «حسن كرباسچي» مديرعامل شركت مهندسي معادن و فلزات در ايران، خبر ديگري از برنامه هاي برون مرزي صنعت فولاد ايران داد.
به گفته كرباسچي، پيشنهاد ديگري از يك مجموعه بخش خصوصي در كشور عمان به منظور ساخت واحد احياي مستقيم در دست بررسي است كه در صورت به نتيجه رسيدن، برنامه اجرايي آن صورت خواهد گرفت.
وي يادآور شد: اين فناوري، روشي بهينه‌سازي شده براي توليد آهن اسفنجي است كه از مزاياي آن مي توان به كاهش سرمايه اوليه، مصرف آب، برق و گاز كمتر، سازگاري بيشتر با محيط زيست، بازدهي بسيار بالا و كاهش هزينه تعمير و نگهداري اشاره كرد.
اقتصام*3065**2022