۴ آذر ۱۳۹۷، ۲۲:۱۴
کد خبر: 83112212
T T
۰ نفر
10 رأس گوسفند در بشاگرد طعمه 2 قلاده پلنگ گرسنه شدند

بندرعباس- ایرنا- دهیار روستای رینن بزرگ از توابع بشاگرد گفت: 2 قلاد پلنگ گرسنه با حمله به گله گوسفندان دراین روستا 10 راس آنها را دریدند.

به گزارش ایرنا، حسین چملی زاده یكشنبه شب به خبرنگاران اظهار داشت: این پلنگ ها عصر امروز از 2 كیلو متری اطراف روستا وارد گله گوسفندان شده بودند.
وی بیان اینكه پلنگ ها به هیچ یك از اهالی روستا آسیب نرساندند، افزود: در گذشته نیز به دلیل خشكسالی و كمبود طعمه (خوك) برای پلنگ ها شاهد حمله این حیوان ها به گله گوسفندان در این منطقه بوده ایم.
چملی زاده خاطر نشان كرد: از مرداد ماه امسال تاكنون بیش از 40 رأس گوسفند در روستای رینن بزرگ بشاگرد بر اثر حمله پلنگها تلف شده اند.
نیمه آبان ماه امسال نیز بر اثر حمله یك قلاده پلنگ به گله گوسفندان در روستای درموت بشاگرد، 58 رأس گوسفند تلف شدند.
پلنگ كه از گونه های در معرض خطر انقراض بوده، تحت پوشش بیمه قرار دارد و هرمزگان یكی از محل زندگی این حیوان است در صورت تایید كارشناسان حفاظت از محیط زیست هرمزگان خسارت وارده به دامداران پرداخت می شود.
به گزارش ایرنا، پلنگ‌ ایرانی جزو گونه ‌های در معرض خطر انقراض است كه بیشتر در نقاط كوهستانی زیست می كند و روستای رینن از بخش گوهران زیستگاه پلنگ است.
كوهستان‌ها و عرصه‌های طبیعی شرق هرمزگان زیستگاه حیوانات وحشی از جمله پلنگ ایرانی، خرس سیاه، شغال، كفتار، جوجه تیغی، روباه، گراز و گربه وحشی است.
به علت خشكسالی‌های گسترده حیوانات وحشی از ارتفاعات كوهستان‌ها پایین آمده و مدام به دام‌ها در سكونتگاه‌های انسانی حمله می‌ كنند.
پلنگ گربه سانی است كه جمعیت اصلی آن در ایران باقیمانده و تقریبا در سراسر كشور زیست می كند اما عوامل متعددی مانند خشكسالی، شكار، طعمه مسموم و حوادث جاده ای زندگی این گونه ارزشمند را تهدید می كند.
روستای رینن بزرگ از توابع بخش گوهران شهرستان بشاگرد است كه 240 نفر جمعیت دارد، شهرستان بشاگرد در 300 كیلومتری شرق بندرعباس مركز استان هرمزگان واقع شده است.
7198/6048