۶ آذر ۱۳۹۷، ۱۷:۳۲
کد خبر: 83114660
T T
۰ نفر
200 اثر به جشنواره سراسري كاريكاتور بوكان ارسال شد

مهاباد- ايرنا- دبير دهمين جشنواره سراسري كاريكاتور بوكان اعلام كرد: 200 اثر از استان هاي مختلف كشور تاكنون به دبيرخانه اين جشنواره ارسال شده است.

محمد محمودي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: تاكنون كاريكاتورهايي از استان هاي همدان، لرستان، خراسان شمالي، ايلام، كردستان، كرمانشاه، زنجان، اصفهان و تهران براي شركت در اين جشنواره دريافت شده است.
وي با اشاره به اينكه اين جشنواره در 2 بخش موضوعي و آزاد طي هفته آخر آذرماه به ميزباني اين شهرستان برگزار مي شود، اضافه كرد: شركت كنندگان مي توانند آثار خود را در بخش موضوعي در محور تكريم ارباب رجوع، تفكيك از مبدا پسماند، حقوق شهروندي و حاشيه نشيني و در بخش آزاد تا بيستم آذرماه به دبيرخانه اين جشنواره در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اين شهرستان ارسال كنند.
محمودي اضافه كرد: شركت كنندگان مي‌تواند حداكثر با ارايه 6 اثر در هر بخش در جشنواره شركت كنند و اندازه آثار ارسالي بايد به طول يا عرض 2 هزار پيكسل(Pixel) و فرمت جي پي جي(JPG) و 300 دي پي آي(DPI) باشد.
دبير دهمين جشنواره سراسري كاريكاتور بوكان گفت: به همراه آثار بايد نام كامل، شماره تماس تلفن ثابت و همراه، آدرس دقيق پستي و بيوگرافي هنرمند در يك فايل نوشتاري (Word) به انضمام تصوير هنرمند ارسال شود.
محمودي با اشاره به مرگ كاريكاتوريست سنندجي بر اثر سانحه تصادف افزود: يكي از گزينه هاي داوري براي اين جشنواره «امير سهيلي» بود كه متاسفانه چند روز قبل بر اثر سانحه تصادف جان خود را از دست داد كه اين امر ممكن است برگزاري جشنواره را چند روز به تاخير اندازد.
وي در خصوص جوايز جشنواره نيز اظهار داشت: به نفرات اول هر بخش لوح افتخار، تنديس جشنواره و مبلغ 10 ميليون ريال، نفرات دوم، لوح افتخار، تنديس جشنواره و مبلغ هفت ميليون ريال و نفر سوم نيز لوح افتخار، تنديس جشنواره و مبلغ پنج ميليون ريال اهدا مي شود.
محمودي با اشاره به اينكه شركت كنندگان مي توانند آثار خود را به آدرس bukancartoon@gmail.com ارسال كنند، افزود: آثار منتخب علاوه بر قرار گرفتن در معرض ديد عموم به صورت كتاب نيز چاپ مي شود و در روز اختتاميه در اختيار شركت كنندگان قرار مي گيرد.
به گزارش ايرنا جشنواره كاريكاتور بوكان ابتدا در سال 1382 به صورت استاني كار خود را شروع كرد و در سال 1383 با حضور شهرهاي شمال غرب كشور و در سال 1391 به صورت سراسري و با حضور استان هاي مختلف كشور در اين شهرستان برگزار شد.
برگزاري اين جشنواره از سال 1391 تاكنون متوقف شده بود تا اينكه امسال با همكاري شوراي اسلامي شهر، شهرداري و فرمانداري بوكان توسط اداره فرهنگ و ارشاد اين شهرستان دوباره برگزار مي شود.
بوكان در جنوب آذربايجان غربي قرار دارد و يكي از قطب هاي مهم كاريكاتور در غرب كشور به شمار مي رود.
كاريكاتور هنرِ ارايه تصاوير اشخاص يا اشياست كه در آن صفات و ويژگي هاي بارز فرد يا شي به صورت اغراق آميز، مضحك و غيرطبيعي به تصوير كشيده مي شود.
7510/6185/7129
۰ نفر