به گزارش خبرنگار ايرنا، ترافيك سامانه سامد خيلي زودتر از ساعت اعلام شده سنگين شد اما اولين تماس مردمي با استاندار كرمانشاه ساعت 8:30 برقرار شد.
هوشنگ بازوند در مدت 2 ساعتي كه به تلفن هاي مردم جواب مي داد و مشكلات آنان را مي شنيد، دست رد به سينه هيچ كدامشان نزد؛ انگار فقط مي خواست خوش خبر باشد.
دستور كار امروز استاندار، تنها پاسخگويي به تلفن ها بود اما تعداد شهروندان حاضر در ساختمان سامد در انتهاي بلوار گل سرخ آنقدر زياد شد كه بازوند فرمان پاسخگويي را به سوي آنها چرخاند و ادامه برنامه به ملاقات حضوري تبديل شد.
تلفن 111 اما تا ساعت 10:30 و حتي پس از پايان زمان پاسخگويي استاندار يكسره زنگ خورد و تعداد افراد در صف از 200 نفر هم فراتر رفت.
دست اين عده به بازوند نرسيد ولي اپراتورهاي سامد به مانند هر روز سخت درگير ثبت درخواست هاي آنان براي ارجاع به دستگاه مربوطه بودند.
در بين شهروندان حاضر هم از بيشتر نقاط استان كرمانشاه دست كم يك نماينده وجود داشت؛ از كنگاور در شرق تا كوزران در مركز و سرپل ذهاب در غرب استان.
نوبت ملاقات استاندار به همه اين شهروندان هم نرسيد اما كساني كه موفق به ديدار بازوند شدند، دست خالي برنگشتند.
** استاندار: همه مديران استان پاسخگو باشند
درخواست هاي تلفني و حضوري مردم از استاندار كرمانشاه متفاوت بود و آنچنان كه هوشنگ بازوند به ايرنا گفت: بيشتر مشكلات مربوط به زلزله زدگان، اشتغال، مشكلات مالي و امهال وام بود.
به گفته او «تقريبا همه مشكلات مطرح شده امروز قابل حل است و جاي نگراني براي شهروندان نيست.»
بازوند افزود: خيلي ها در شهرستان ها مشكلاتي داشتند كه به صورت مستقيم با من صحبت كردند و دستور لازم براي پيگيري درخواست آنها صادر شد.
استاندار كرمانشاه سامانه سامد را يك شيوه پاسخگويي خوب دانست و تاكيد كرد كه همه مديران استان بايد با حضور در اين سامانه پاسخگوي مردم باشند.
البته به گفته حجت الاسلام والمسلمين عبدالله عزيزي، مديركل دفتر مديريت عملكرد، بازرسي و امور حقوقي استانداري كرمانشاه، مديران كل استان به صورت مرتب دست كم 2 ساعت در ساختمان سامد به صورت تلفني پاسخگوي سوالات و مشكلات مردم استان هستند.
پاسخگويي مديركل بنياد مسكن استان در روز 11 آذر، مديركل آموزش و پرورش در روز 17 آذر و روساي دانشگاه علوم پزشكي و جهاد كشاورزي در روزهاي دوم و سوم دي ماه از برنامه هاي بعدي سامانه سامد است.
سامانه الكترونيكي ارتباط مردم و دولت (سامد) شيوه اي ارتباطي است كه مردم مي توانند با شماره تلفن 111 درخواست ها، شكايات و پيشنهادهاي خود را از طريق آن به مسئولان اعلام كنند.
دسترسي سخت به مسئولان ارشد و مديران كل و فاصله آنها با مردم عادي همواره يكي از گلايه هاي شهروندان است اما سامانه سامد توان كاهش اين شكاف را دارد.
بيكاري، اعتياد و مشكلات كسب و كار از مهمترين دغدغه هاي مردم استان 2 ميليون نفري كرمانشاه است.
7444/8066
گزارش از عبدالله الماسي
كرمانشاه - ايرنا - سامانه تلفني «سامد» كرمانشاه امروز شاهد يك پاسخگويي متفاوت به مردم بود؛ جايي كه استاندار كرمانشاه هم تلفنها را جواب ميداد و هم ملاقات حضوري داشت.